بررسی فرهنگ مشتری مداری از دیدگاه پرستاران بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل در سال 1388

چکیده:
مقدمه و هدف
بدون شک در جو رقابتی سازمان های معاصر، سازمان هایی می توانند به ادامه حیات و توسعه دست یابند که محور اساسی آنان، مبتنی بر کیفیت صحیح و رضایت مشتری باشد. هدف پژوهش حاضر، بررسی فرهنگ مشتری مداری از دیدگاه پرستاران بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل می باشد.
مواد و روش ها
این مطالعه توصیفی _ تحلیلی از نوع مقطعی می باشد. جامعه پژوهش شامل کلیه پرستاران بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل بود. در این پژوهش از روش سرشماری استفاده گردید. نمونه آماری با جامعه آماری برابر بود (150 نفر). ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه بود که با مقیاس پنج گزینه ای لیکرت نمره دهی شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از شاخص های آمار توصیفی و آزمون آماری کای اسکوئر در SPSS:13مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها
یافته ها نشان می دهد از میان متغیرهای مورد بررسی، میانگین میزان تمرکز بر بیمار و خواسته ها یش 977/3 ±146/23 می باشد که بیشتر پرستاران دارای تمرکزی در حد خوب (3/63درصد) بودند. همچنین بین میزان تمرکز بر بیمار و خواسته هایش با عوامل دموگرافیکی پرستاران اختلاف معنی داری مشاهده نشد ولی بین مهارت پرستاران در حل و فصل شکایات بیماران با سنوات خدمت آنها اختلاف معنی داری وجود داشت (05/0 p<).
نتیجه گیری
با توجه به نتایج مطالعه، جهت ارتقا مهارت پرستاران در حل و فصل شکایات بیماران و تمرکز آنها بر بیمار و خواسته های وی، تامین شرایط و امکانات آموزشی مناسب، کارساز به نظر می رسد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
34
لینک کوتاه:
magiran.com/p915628 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!