بررسی اثر فرآیند انعقاد الکتریکی با الکترودهای آهن و استیل بر روی حذف ترکیبات نفتی از آب های زیرزمینی

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف

امروزه ترکیبات نفتی در سرتاسر جهان به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. این ترکیبات با ریزش های عمدی و تصادفی به راحتی وارد محیط زیست شده و به اکوسیستم آبی از جمله آب های زیرزمینی آسیب می رسانند. بنابراین جداسازی ترکیبات نفتی از آب ها به دلایل بهداشتی و محیط زیستی امری ضروری می باشد. بنابراین هدف این تحقیق بررسی اثر فرآیند انعقاد الکتریکی با الکترودهای آهن و استیل بر روی حذف ترکیبات نفتی از آب های زیرزمینی بوده است.

روش کار

نمونه های مورد نیاز از یکی از چاه های پایش پالایشگاه نفت تهران به صورت نمونه برداری یک باره فراهم شد. در این مطالعه که به صورت ناپیوسته انجام شد، با تعیین COD و کدورت اثر فرآیند انعقاد الکتریکی با استفاده از الکترودهای آهن و استیل بر روی حذف ترکیبات نفتی از آب های زیرزمینی مورد ارزیابی قرار گرفت. متغیرهای مورد بررسی اثر جنس آند و کاتد، pH اولیه محلول، اثر دانسیته جریان و اثر زمان واکنش بوده است. در این مطالعه آزمایش COD به روش تقطیر باز و اندازه گیری کدورت با توربیدیمتر N 2100 HACH انجام شد.

یافته ها

حالت بهینه برای آند و کاتد به ترتیب جنس استیل و آهن مشخص شد. با افزایش دانسیته جریان و زمان واکنش راندمان فرآیند افزایش می یابد و بهترین pH برای واکنش (9-7) حالت خنثی و کمی قلیایی می باشد.

نتیجه گیری

نتایج به دست آمده نشان داد که فرآیند انعقاد الکتریکی می تواند یک سیستم مناسب و قابل اطمینان برای حذف آلاینده های نفتی از آب های زیرزمینی آلوده باشد.

زبان:
فارسی
در صفحه:
25
لینک کوتاه:
magiran.com/p990075 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!