بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر تغییر نگرش نسبت به مواد مخدر در میان سربازان وظیفه شاغل در زندان های استان تهران

پیام:
چکیده:
هدف
این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش های مهارت زندگی بر تغییر نگرش، نسبت به مواد مخدر در میان سربازان وظیفه شاغل در زندان های استان تهران در سال 1389 انجام گردید.
روش بررسی
این پژوهش از نظر دست یابی به اهداف جزء مطالعات کاربردی و از نظر شیوه جمع آوری داده ها از نوع مطالعات آزمایشی بوده که در یک گروه مورد و دو گروه گواه به انجام رسیده است.
یافته ها
سربازان برگزیده در سه گروه آموزش (65 نفر)، گروه گواه درونی (64 نفر) و گروه گواه بیرونی (67 نفر) قرار گرفتند. پس از ده جلسه آموزش مقایسه این سه گروه باهم نشان داد نگرش کلی به اعتیاد (سطح معناداری برابر 0٫001)، نگرش نسبت به مصرف مواد مخدر (سطح معناداری برابر 0٫001)، نگرش نسبت به علت مصرف مواد مخدر (سطح معناداری برابر 0٫001) نگرش نسبت به شخصیت فرد معتاد (سطح معناداری برابر 0٫004)، نگرش اجتماع نسبت به اعتیاد (سطح معناداری برابر 0٫001)، نگرش نسبت به ترک اعتیاد (سطح معناداری برابر 0٫001)، نگرش نسبت به گریز از اعتیاد (سطح معناداری برابر 0٫011) و (سطح معناداری برابر 0٫007) نگرش نسبت به اعتیاد به عنوان راه حل در زندگی بهبود یافته که از نظر آماری معنادار بوده است.
نتیجه گیری
بر اساس نتایج این پژوهش مشخص است مداخلات آموزش مهارت زندگی بر تغییر و بهبود نگرش در میان سربازان آموزش دیده موثر است و می تواند نقش مهمی در کاهش سوء مصرف مواد مخدر در جامعه ایفا نماید.
زبان:
فارسی
در صفحه:
21
لینک کوتاه:
magiran.com/p1028509 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!