طراحی مسیرهای بلند در شبکه اتوبوسرانی شهر اصفهان

پیام:
چکیده:
رشد جمعیت سال های اخیر کلان شهر اصفهان و وجود آثار تاریخی و فرهنگی در هسته مرکزی آن که محدودیت هایی در ساخت خیابان ها ایجاد کرده، باعث بروز مشکلات و معضلات حمل و نقلی و ترافیک در سطح این شهر شده است. یکی از راهکارهای مهم برای حل مسئله حمل و نقل و ترافیک شهر اصفهان، بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در سطح این شهر می باشد. گرچه شبکه اتوبوسرانی اصفهان با بیش از 2000 کیلومتر پوشش خطی در حال ارایه خدمت به شهروندان است اما میزان سهم نسبی این گونه حمل و نقلی در جابه جایی مسافران شهر بسیار کم می باشد. بهبود شبکه اتوبوسرانی اصفهان می تواند باعث جذب مسافران از دیگر گونه های حمل و نقلی به آن شود. یکی از راه های بهبود شبکه اتوبوسرانی، کاهش تعداد انتقالات مسافران می باشد. طراحی مسیرهای بلند در شبکه اتوبوسرانی می تواند تعداد انتقالات را کاهش دهد و باعث بهبود عملکرد شبکه اتوبوسرانی از دیدگاه مسافران و جذب آنها به شبکه شود. در این مقاله، ابتدا جهت تعیین کریدورها و مسیرهای اصلی کاندید برای طراحی مسیرهای بلند در شبکه اتوبوسرانی شهر اصفهان، نقشه های تمایل به حرکت طولانی برد مردم شهر اصفهان ساخته شده است. سپس با استفاده از نقشه های تمایل به حرکت طولانی برد مردم شهر اصفهان همراه با مد نظر قرار دادن یک سری فرض های خاص و همچنین نظرات کارشناسان حمل و نقل شهر، سه مسیر بلند با ادغام مسیرهای موجود پیشنهاد شده است. جهت ارزیابی مسیرهای پیشنهادی، از نرم افزار تخصیص ترافیک برای مقایسه وضع موجود و وضع پیشنهادی استفاده شد. برای حاصل از ارزیابی این مسیرها که بهبود در یک سری از معیارها را نشان می دهد، حاکی از موثر بودن طراحی مسیرهای بلند در شبکه اتوبوسرانی شهر اصفهان می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
73 تا 84
لینک کوتاه:
magiran.com/p1315228 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!