ارزیابی میزان قابلیت های کار افرینی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

پیام:
چکیده:
سابقه و اهداف
امروزه توجه به کارآفرینی در ایجاد یک فضای سالم اقتصادی و ملی یک ضرورت محسوب می شود و نقش آن در پایداری و ثبات اقتصادی تایید شده است. این پژوهش به بررسی میزان قابلیت های کارآفرینی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پرداخته است.
روش بررسی
این تحقیق از نوع توصیفی و پیمایشی هست که در آن 200 نفر از دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال تحصیلی 92-93 به روش تصادفی انتخاب شد. با توجه به اهداف پژوهش، از پرسشنامه به عنوان ابزارگردآوری اطلاعات استفاده شد. روایی پرسشنامه ها از روش روایی محتوا با استفاده از نظر متخصصان مورد تایید قرار گرفت. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS11.5انجام شد.
یافته ها
یافته های پژوهش حاضر نشان داد که میزان قابلیت های کارآفرینی دانشجویان از حد متوسط بالاتر است، البته قابلیت های کارآفرینی دانشجویان سال اول و آخر مبین وجود تفاوت معنادار نبود. همچنین قابلیت های کارآفرینی دانشجویان بر اساس خرده مقیاس های قابلیت کارآفرینی دارای تفاوت معناداری بود(0/001>P).
نتیجه گیری
تقویت استعداد کارآفرینی و کارآفرینان در دانشجویان با تکیه بر برنامه های آموزشی دانشگاه ها به عنوان یک وسیله کسب رونق اقتصادی کشور مورد تاکید است. بر اساس نتایج به دست آمده و عدم وجود تفاوت قابلیت کارآفرینی دانشجویان سال اول و سال آخر به نظر می رسد اصلاح و بازنگری در برنامه های آموزشی برای تقویت قابلیت های کارآفرینی دانشجویان بیشتر بایستی موردنظر دانشگاه قرار گیرد و آموزش قابلیت های کارآفرینی در برنامه های درسی مورد توجه قرار گیرد.
زبان:
فارسی
صفحات:
2 تا 9
لینک کوتاه:
magiran.com/p1347372 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!