بررسی تاثیر آنی کفی دارای حمایت قوس طولی-داخلی و پد متاتارس بر توزیع فشار کف پا در زنان مبتلا به آرتریت روماتوئید

پیام:
چکیده:
هدف
آرتریت روماتوئید یک بیماری التهابی مزمن است که سبب تغییرات ساختاری و عملکردی در مفاصل پا شده و منجر به تغییر توزیع فشار کف پا می گردد. بنابراین هدف از انجام این مطالعه بررسی تاثیر آنی کفی دارای حمایت قوس طولی-داخلی و پد متاتارس بر توزیع فشار کف پایی در زنان مبتلا به آرتریت روماتوئید بوده است.
روش بررسی
در این مطالعه شبه تجربی، پانزده داوطلب زن مبتلا به آرتریت روماتوئید با استفاده از روش غیر احتمالی ساده انتخاب شدند. فشار کف پا با استفاده از دستگاه پدار و در چهار منطقه آناتومیکی در دو حالت با کفی و بدون کفی اندازه گیری شد و میانگین حداکثر فشار (کیلوپاسکال) در این نواحی محاسبه گردید.
یافته ها
کفی دارای حمایت قوس طولی-داخلی و پد متاتارس سبب کاهش معنادار میانگین حداکثر فشار در نواحی پاشنه (015/0 P<) و سر متاتارس ها (03/0 P<) و افزایش معنادار فشار در ناحیه میانی پا (00/0 P<) نسبت به حالت بدون کفی شد. در ناحیه انگشتان نیز تفاوت معناداری بین میانگین حداکثر فشار در دو حالت ارزیابی مشاهده نگردید.
نتیجه گیری
نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که کفی دارای حمایت قوس طولی-داخلی و پد متاتارس با اصلاح الگوی فشار بر پاشنه و سر متاتارس ها در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید، سبب افزایش فشار در ناحیه میانی پا و کاهش فشار در نواحی پاشنه و سر متاتارس ها شده است. در نتیجه این کفی به عنوان یک مداخله درمانی در این بیماری جهت توزیع طبیعی تر فشار کف پا پیشنهاد می گردد.
زبان:
فارسی
صفحات:
72 تا 78
لینک کوتاه:
magiran.com/p1385872 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!