ارائه منحنی های شکنندگی تحلیلی برای ساختمان های بنایی مدارس ایران

چکیده:
هدف این نوشتار به دست آوردن منحنی های شکنندگی ساختمان های بنایی متداول مدارس ایران است. در این مطالعه با استفاده از یک روش تحلیلی منحنی های شکنندگی برای ساختمان های بنایی در 3 حالت 1، 2 و 3 طبقه و روی انواع خاک های ذکرشده در استاندارد 2800 به صورت مجزا توسعه داده شده اند. از دیگر مزایای این پژوهش این است که به منظور دستیابی به منحنی های شکنندگی واقعی تر برای هر ساختمان 24 تحلیل انجام شده و این موارد مدنظر قرار گرفته اند: اعمال نیرو در هر دو جهت اصلی $x$ و $y$، توزیع نیروی جانبی به صورت مود اول و یکنواخت، خروج از مرکزیت، اعمال نیروی جانبی در جهت مثبت و منفی محورها.
برای تحلیل ساختمان های بنایی، نرم افزار سازه یی T r e m u r i مورد استفاده قرار گرفته، تحلیل های استاتیکی غیرخطی انجام شده و منحنی های ظرفیت سازه به دست آمده اند. همچنین از طیف آئین نامه ی 2800 به عنوان طیف تقاضا استفاده شده است. نهایتا با فرض توزیع لوگ نرمال برای تابع چگالی احتمال منحنی های شکنندگی به دست آمده اند. شایان ذکر است که شتاب بیشینه ی زمین )$P G A$( به عنوان پارامتر نمایان گر شدت حرکت لرزه یی زمین انتخاب شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
145 تا 156
لینک کوتاه:
magiran.com/p1541424 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!