بررسی رابطه کیفیت خدمات دهی و رضایتمندی اعضای کتابخانه: (مورد مطالعه کتابخانه های عمومی استان لرستان)

چکیده:
هدف
هدف اساسی پژوهش حاضر، بررسی عوامل مرتبط با رضایتمندی کاربران(اعضاء) در کتابخانه های عمومی استان لرستان بر اساس مدل کیفیت خدمات سروپرف می باشد.
روش
روش تحقیق این پژوهش، پیمایشی - مقطعی است. جامعه ی آماری این پژوهش کلیه ی اعضای کتابخانه های عمومی استان لرستان است که از بین آن ها 383 نفر با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران، به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش دستیابی به نمونه ها، نمونه گیری تصادفی نظامند بود و از ابزار پرسشنامه برای جمع آوری داده های مورد نظر استفاده شد. داده های جمع آوری شده با کمک نرم افزار 16spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت .
یافته ها
بر اساس تحلیل داده ها، بین هر پنچ بعد کیفیت خدمات یعنی ملموسات، قابلیت اعتماد، پاسخگویی، همدلی و اطمینان خاطر، با میزان رضایتمندی کاربران(اعضاء) همبستگی مستقیم و معنی دار وجود دارد. یعنی با بالا رفتن سطح کیفیت خدمات در هر 5 آن، میزان رضایتمندی اعضاء نیز افزایش می یابد. بر اساس تحلیل رگرسیون چندمتغیره، 5 بعد مورد بررسی، توانستند 295/0 درصد از واریانس میزان رضایتمندی کاربران را پیشبینی کنند. بعد ملموسات قویترین و بعد اطمینان خاصر ضعیفترین تاثیر را بر میزان رضایتمندی داشتند.
ارزش/اصالت: سنجش رضایتمندی و تاثیر ابعاد کیفیت خدمات بر آن، می تواند مسئولان این سازمان را از عوامل تاثیرگذار بر رضایتمندی اعضای این کتابخانه ها آگاه ساخته و راه را برای اصلاح و رفع کمبودها و برطرف نمودن نقاط ضعف در این زمینه هموار سازد.
زبان:
فارسی
صفحات:
95 تا 110
لینک کوتاه:
magiran.com/p1561429 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!