بکارگیری الگوریتم تکاملی علف هرزهای مهاجم در تعیین موقعیت ماهواره با استفاده از استخراج TLE1

چکیده:
در این مقاله روش نوینی برای استخراج داده TLE1، مبتنی بر الگوریتم تکاملی IWO2 و بر اساس داده های اندازه گیری ایستگاه زمینی ارائه شده است. امروزه پیش بینی موقعیت ماهواره بر اساس داده TLE به علت استفاده آسان و هزینه اندک، در بسیاری از ماموریت های فضایی مورد استفاده قرار می گیرد. داده TLE توسط موسسه NORAD3 برای اجرام سماوی محاسبه شده و در اختیار عموم قرار می گیرد. با توجه به محدودیت های موجود در ارائه داده TLE نظیر فواصل زمانی نامنظم بروز رسانی، دقت داده TLE و...، استخراج داده TLE به صورت مستقل در ماموریت های ماهواره ای مدنظر قرار گرفته است. شبیه سازی ها بر اساس داده های اندازه گیری زوایای رویت و فاصله ماهواره CHAMP از ایستگاه زمینی انجام شده است. ارزیابی دقت داده TLE استخراج شده، با مقایسه موقعیت پیش بینی شده ماهواره بر اساس انتشارگر SGP44 و موقعیت واقعی ماهواره CHAMP حاصل از گیرنده GPS5 مستقر در ماهواره انجام شده است. نتایج شبیه سازی ها حاکی از آن است که علی رغم وجود خطای اندازه گیری بالا در داده های اندازه گیری حاصل از ایستگاه زمینی، دقت TLE استخراج شده قابل قبول بوده و می توان موقعیت ماهواره را با دقت بهتر از 20 کیلومتر در هر مولفه، در طول 2 روز آینده پیش بینی نمود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
1
فایل متن این مقاله در مگیران وجود ندارد!
دسترسی به متن مقالات تنها در صورت اعلام موافقت و همراهی نشریات با مگیران امکان پذیر است.
شایان ذکر است خدمات مگیران به نشریات به صورت رایگان ارایه می‌شود. کافی است هر نشریه ضمن اعلام موافقت کتبی خود با این خدمات فایل PDF مقالات را در اختیار ما قرار دهد.
شما نیز می‌توانید با پیشنهاد استفاده از خدمات مگیران به نشریه‌ای که مقاله شما در آن منتشر شده‌است آن را از این طریق در اختیار کاربران این پایگاه مرجع قرار دهید.