رویکردی برای حفاظت از عملیات های پردازش داده در سیستم های محاسباتی با استفاده از کدهای کانولوشن

نویسنده:
چکیده:
در این مقاله چارچوبی برای روش های تحمل پذیری خطای مبتنی بر الگوریتم در سیستم های محاسباتی ارائه می دهیم. خطاهایی که در الگوریتم های پردازش داده رخ می دهند، با بکارگیری کدهای کانولوشن سیستماتیک تعریف شده بر روی ساختارهای حسابی نقطه ثابت، آشکارسازی و تصحیح می شوند. کدهای کانولوشن، امکان آشکارسازی خطا در عملیات پردازش داده ی عددی را ، فراهم می نمایند. بسیاری از تکنیک های تحمل پذیر خطا که مربوط به حفاظت از عملیات های ماتریسی عددی می باشند از کدهای بلوکی با افزونگی بالا برای قابلیت تحصیح خطا، استفاده می کنند. در این مقاله، از کدهای کانولوشن استفاده شده و از ویژگی های آزمون پیوسته برای آشکارسازی خطاها استفاده می شود. این تکنیک آشکارسازی خطای مبتنی بر الگوریتم، بر مقایسه مقادیر توازن محاسبه شده از دو مسیر تکیه دارد. خطاهای پردازش داده های عددی توسط مقایسه مقادیر توازن مرتبط با کدهای کانولوشن آشکار می شوند. این روش یک رویکرد جدید برای دستیابی به اصلاح خطای همزمان در سیستم های محاسبات تحمل پذیری خطا می باشد. این مقاله یک طرح محاسباتی جدید را به منظور فراهم آوردن تحمل پذیری خطا برای الگوریتم های عددی ارائه می دهد. در حالی که تصحیح داده های خروجی توسط یک کدگشای (کدبردار) آستانه که تحت تاثیر خطاهای گرد کردن و خطاهای ناشی از محاسبه گر می باشد، صورت می گیرد. هدف، توصیف یک رویکرد حفاظتی است که به آسانی با تکنیک های پردازش داده ادغام شده و به تحمل پذیری موثرتر خطا می انجامد. نتایج شبیه سازی، نشان می دهند که اختلاف میان خطای گردکردن و خطای ناشی از محاسبه گر به اندازه کافی برای متمایز شدن از یکدیگر بزرگ می باشد. این اختلاف بزرگ میان این دو خطا، محدوده و گستره ای از آستانه های آشکارسازی خطا را برای انتخاب به ما می دهد.
زبان:
فارسی
صفحات:
51 تا 69
لینک کوتاه:
magiran.com/p1582897 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!