الگوی انتخاب دفتر خدمات مسافرتی

چکیده:
این مطالعه در جستجوی دست یابی به دو هدف عمده می باشد. هدف اول آن شناسائی و اولویت بندی مهمترین عوامل تاثیرگذار بر انتخاب دفاتر خدمات مسافرتی شهر تهران با تمرکز بر تورهای تفریحی می باشد. هدف دوم مطالعه، مقایسه مهمترین عوامل تاثیرگذار بر انتخاب دفاتر خدمات مسافرتی با توجه به ویژگی های جمعیت شناختی (جنسیت، وضعیت، تاهل، سن، تحصیلات، شغل و درآمد) می باشد.
یافته ها در مورد هدف نخست با استعانت از روش نمونه گیری خوشه ایو دریافت 88% از پرسشنامه های توزیع شده ذیربط در میان دفاتر خدمات مسافرتی با استفاده از روش آماری تحلیل عاملی و آزمون فریدمن بیانگر آن است که از نظر گردشگران پنج عامل تاثیرگذار بر انتخاب دفاتر خدمات مسافرتی شهر تهران می باشند که بترتیب عبارت از ویژگی محصول (تور بسته بندی شده توسط دفاتر خدمات مسافرتی)؛ نحوه خدمات رسانی کارکنان؛ قیمت؛ تبلیغات و نهایتا شواهد فیزیکی و جایگاه دفاتر خدمات مسافرتی و منابع اطلاعاتی گردشگران می باشند.
یافته ها در رابطه با هدف دوم با استعانت از آزمونهای t استودنت و تحلیل واریانس یکطرفه (ANOVA) بیانگر آن است که فقط در رابطه با جنسیت و شغل تفاوت معنی داری در سطح اطمینان 95 درصد مشاهده گردید.
زبان:
فارسی
صفحات:
83 تا 107
لینک کوتاه:
magiran.com/p1587909 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!