بررسی میزان باورهای دینی در دانشجویان مامایی در عرصه، اینترنها، کارکنان و رزیدنت های بخش زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل

چکیده:
مقدمه و هدف
دین و مذهب یکی از اساسی ترین و مهم ترین نهادهایی است که جامعه بشری به خود دیده است. از طرفی دستورات و آئین های مذهبی اگر به درستی به کار گرفته شود می تواند موجبات سلامتی و شادکامی افراد را در جامعه ای که در آن زندگی می کنند فراهم آورد. این مطالعه در نظر دارد تا به بررسی میزان باورهای دانشجویان مامایی در عرصه، اینترنها، رزیدنتهای زنان و زایمان و کادر بهداشتی بخش های زنان و زایمان در دانشگاه علوم پزشکی بابل بپردازد.
مواد و روش ها
مطالعه حاضر در مجموع بر روی 186 نفر از دانشجویان پزشکی در مقطع کارورزی، دانشجویان مامایی، دستیاران و کارکنان بهداشتی بخش های زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام گردید، بدین صورت که میزان باورهای مذهبی توسط پرسشنامه ای که روایی و پایایی آن مورد تایید است، مورد بررسی قرار گرفت و نتایج با استفاده از نرم افزار SPSS-19 مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت.
یافته ها
میانگین سنی نمونه های پژوهش 7.57±28.24 سال بود. 16.6% افراد مورد مطالعه مرد و 83.4% زن بودند. 38.8% افراد در رشته پزشکی، 41.5% مامایی، 15.3% پرستاری و 4.4% در سایر رشته های علوم پزشکی تحصیل می کردند. 56.1% افراد مورد مطالعه دانشجو و 43.9% شاغل بودند. میانگین نمره کل میزان باورهای مذهبی به طور معنی داری در فراگیران رشته پزشکی پایین تر از سایر رشته های علوم پزشکی بود( P<0.001). 94.6% افراد مورد مطالعه میزان باور مذهبی مطلوب داشتند.
نتیجه گیری
این مطالعه نشان داد میزان باورهای مذهبی در میان دانشجویان پزشکی، مامایی، دستیاران و کارکنان بخش های زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل از وضعیت مطلوبی برخوردار است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
13
لینک کوتاه:
magiran.com/p1598291 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!