سبک های هویت در بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی استان فارس در سال 1393

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
تغییر شگرف در شکل بدن بر هویت، ذهنیت تجسم یافته ی افراد و حسی که نسبت به خود دارند تاثیر می گذارد. پژوهش حاضر با هدف تعیین نوع سبک های هویت در افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی در استان فارس انجام شد.
روش بررسی
این پژوهش یک مطالعه مورد- شاهدی است که بر روی دو گروه مورد (60 نفر) و شاهد (204 نفر) که به ترتیب از بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی مراجعه کننده به اداره پزشکی قانونی کل استان فارس و افراد نرمال به روش نمونه گیری در دسترس انجام گرفت. از طریق پرسش نامه اطلاعات فردی و پرسش نامه سبک های هویت برزونسکی(ISI) ارزیابی شدند. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و -18 SPSS مورد تحلیل قرار گرفتند، سطح معنی داری (05/0>p) در نظر گرفته شد.
یافته ها
نتایج نشان دادکه بیشترین فراوانی از نظر هویت (سردرگم و هنجاری) به ترتیب در افراد دارای اختلال هویت جنسی عمل جراحی کرده و عمل جراحی نکرده است. درگروه عمل جراحی نکرده، بین هویت سردرگم با شغل و سطح تحصیلات، رابطه منفی معکوس وجود دارد و در گروه عمل جراحی کرده، بین هویت اطلاعات و هنجاری با سطح تحصیلات، رابطه معنی داری وجود دارد و در هر دو گروه، بین تعهد با سطح تحصیلات رابطه معنی داری وجود دارد.
نتیجه گیری
با توجه به یافته ها می توان نتیجه گرفت که سبک های هویت افراد دارای اختلال هویت جنسی عمل جراحی کرده و عمل جراحی نکرده با هم تفاوت دارند و بین متغیرهای دموگرافیک و سبک های هویت آن ها نیز رابطه وجود دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
111 تا 120
لینک کوتاه:
magiran.com/p1607804 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!