بازه های اطمینان ناحیه اختصاصی برای میانگین های ناحیه کوچک تحت مدل فی-هریوت

چکیده:
برآوردهای ناحیه کوچک، به دلیل تقاضای رو به رشد برای برنامه ریزی اثربخش در خدمات سلامت، مورد توجه ویژه بخش های خصوصی و دولتی قرار گرفته اند که منجر به تخصیص منابع مالی دولتی و سیاست گذاری و تصمیم سازی شده است. بررسی ها عموما به گونه ای طراحی می شوند که برآوردهای نماینده در سطح ملی یا حوزه های کشوری حاصل شود، اما اغلب برآوردهای متغیرهای مورد نظر در سطوح پایین تر نیز مورد نیاز است. از آنجا که اندازه نمونه ها در این سطوح، کوچک اند، نمی توان این برآورذها را به صورت قابل اعتمادی باز داده های بررسی به دست آورد. داده های سرشماری اغلب در دسترس اند، اما صرفا اطلاعاتی محدودی درباره متغیرهای مورد نظر به دست می دهند. این مشکل با استفاده از فنون برآورد ناحیه کوچک مورد بررسی قرار می گیرد که در آن برآوردهای حاصل از بررسی های نمونه ای و مجموعه داده های سرشماری با یکدیگر ترکیب می شوند. هدف اصلی این مقاله به دست آوردن بازه های اطمینان مبتنی بر برآوردهای بهترین پیشگوی خطی نااریب تجربی است. یکی از نقدهای وارد بر برآوردگرهای میانگین توان دوم خطاها این است که برآوردگر مورد نظر در عبارت میانگین توان دوم خطاها دخالت ندارد. با این حال، اکثر بازه های اطمینان موجود بر مبنای این میانگین توان دوم خطاها ساخته شده اند. در این مقاله، بازه های اطمینان خاص ناحیه برای پارامترهای ناحیه کوچک تحت مدل فی-هریوت با استفاده از آن میانگین های توان دوم خطاها مطرح می کنیم. ما این بازه های اطمینان را به تفاضل دو میانگین ناحیه کوچک تعمیم می دهیم. اثربخش بودن روش های مطرح شده از طریق داده های شبیه سازی شده بررسی و این روش ها با روش های مقالات کاکس ‎(1975)‎ و پراساد و پراساد و رائو ‎(1990)‎ مقایسه می شوند. نتایج شبیه سازی ها نشان می دهند که روش های ارائه شده در این مقاله احتمال های پوشش بیشتری دارند. سرانجام، این روش ها در مورد درصد هزینه های مواد غذایی که در اتیوپی با استفاده از بررسی هزینه های مصرف خانوار مربوط به سال های ‎2010‎ و ‎2011‎ اندازه گیری شده و داده های سرشماری سال ‎2007‎ اندازه گیری شده اند به کار برده می شوند.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
1 تا 43
لینک کوتاه:
magiran.com/p1617722 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!