تاثیر برگزاری کارگاه های آموزشی توسط کارورزان در آشنایی دانشجویان با مهارت های مورد نیاز پیش از ورود به دوره کارآموزی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد

پیام:
چکیده:
مقدمه
دانشگاه های علوم پزشکی وظیفه مهم تربیت نیروی متخصص را عهده دارند. آشنا سازی دانشجویان با محیط دانشگاه در جهت دست یابی به سطحی از نگرش و مهارت های اولیه ضروری است. دانشجویانی که وارد دوره کارآموزی می شوند با مشکلاتی چون ناآشنایی با محیط بیمارستان مواجه می شوند. لذا کمیته دانشجویی مرکزش مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و کمیته تخصصی آموزش پزشکی .. مطالعه ای تحت عنوان «ما و کارآموزی» را جهت آشنا نمودن کارآموزان با محیط بیمارستان تدوین و اجرا نمود.
روش بررسی
این کارگاه در بهمن 1392 و 1393، در بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار شد که طی آن، چهار کارورز در مورد سرفصل های تعیین شده توضیحاتی ارائه دادند. در ابتدا و انتهای جلسه پیش آزمون و پس آزمون توزیع و در انتها میزان رضایت مندی شرکت کنندگان سنجیده شد.
نتایج
از 90 دانشجو، 2/72% (65 نفر) به سوالات پاسخ دادند. میانگین نمره پیش آزمون و پس آزمون به ترتیب 28/3 ± 29/8 و 53/3 ±59/15 (از مجموع 20 نمره) بود. مطالب ارائه شده نیاز آموزشی 3/75% (49 نفر) را برطرف نمود. 7/47% (31 نفر) پس از کارگاه احساس آمادگی برای ورود به این دوره را داشتند. 8/93% (61 نفر) معتقد بودند اطلاعاتشان در مورد این دوره تحصیلی افزایش یافت. برای 7/88% (57 نفر) مطالبی که در این کارگاه ارائه شد کاملا کاربردی بود.
نتیجه گیری
آشنا نمودن کارآموزان با محیط بیمارستان و قوانین حاکم بر هر بخش، دادن دیدگاه به آنها و جلب مشارکتشان ضروری و بهتر است در کوریکولوم آموزشی گنجانده شود و آموزش آن توسط کارورزان صورت پذیرد.
زبان:
فارسی
صفحات:
146 تا 152
لینک کوتاه:
magiran.com/p1622382 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!