بررسی مقایسه ای درد و کیفیت زندگی پس از عمل در بیماران هموروئیدوپکسی با استاپلر و همورروئیدکتومی در بیمارستان های مرکزی تهران در سال94-1393

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف
بیماری هموروئید، شایع ترین بیماری گوارشی و شایع ترین علت خون ریزی دستگاه گوارش تحتانی است که بیشترین شیوع آن در سنین 65-45 سال است و می تواند کیفیت زندگی افراد بیمار را با ایجاد دردهای متنوع تحت تاثیر قرار دهد.
روش بررسی
مطالعه حاضر یک بررسی مقطعی تحلیلی است روی بیماران مبتلا به هموروئید که در طی یک سال (94-1393) به درمانگاه جراحی بیمارستان های بوعلی و رسالت و میلاد شهر تهران مراجعه کرده و کاندید جراحی هموروئیدکتومی بودند، انجام شد. حجم نمونه در هر گروه (هموروئیدوپکسی با استاپلر و همورروئیدکتومی) 40 نفر در نظر گرفته شد که پس از عمل جراحی، پرسشنامه های SF36، VAS و MPQ در بیماران دو گروه توزیع شد و شاخص های مورد نظر اندازه گیری شد. سطح معنی داری کمتر از 05/0 در نظر گرفته شد.
یافته ها
در این مطالعه بیشترین افراد شرکت کننده مرد بودند (55%). کیفیت زندگی 6 ماه پس از عمل در افرادی که تحت هموروئیدوپکسی با استاپلر قرار گرفتند بهتر از افراد هموروئیدکتومی بود. همچنین میانگین درد در افراد تحت هموروئیدوپکسی با استاپلر در 24 ساعت و 6 ماه پس از عمل جراحی به طور معنی داری پایین تر از افراد تحت هموروئیدکتومی بود.
نتیجه گیری
با توجه به نتایج مطالعه حاضر و سایر مطالعات، هموروئیدوپکسی با استاپلر می تواند جایگزینی مطمئن و موثر برای درمان هموروئید باشد که کاهش درد بعد از عمل بیمار را به همراه دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
271 تا 276
لینک کوتاه:
magiran.com/p1623388 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!