نتایج جراحی کارگذاری دریچه احمد در گلوکوم کودکان در بیمارستان شهید لبافی نژاد

چکیده:
هدف
ارزیابی نتایج کوتاه و میان مدت کارگذاری دریچه احمد در گلوکوم کودکان.
روش پژوهش: در این مطالعه گذشته نگر، 101 چشم از 80 بیمار مبتلا به گلوکوم کودکان برای ورود به مطالعه انتخاب شدند. موفقیت در این مطالعه به صورت فشار داخل چشمی کم تر از 21 میلی متر جیوه با و یا بدون مصرف دارو بود. بیماران در سه گروه تقسیم شدند، گروه اول، گلوکوم مادرزادی اولیه (4/60 درصد)، گروه دوم، گلوکوم بعد از جراحی آب مروارید (7/31 درصد) و گروه سوم (9/7 درصد) سایر موارد مبتلا به گلوکوم کودکان بودند.
یافته ها
میانگین سن بیماران در زمان کارگذاری ایمپلنت، 8/77±7/94 ماه بود. میزان موفقیت جراحی کارگذاری دریچه احمد در ماه های 12، 24، 36، 48، 60 بعد از جراحی در گروه اول به ترتیب 79، 4/69، 5/62، 8/56 و 4/52 درصد و در گروه دوم به ترتیب 9/79، 9/75، 5/71، 5/71 و 5/71 درصد بود. طبق تحلیل آماری کاپلان- مایر، با وجود اختلاف میزان موفقیت در دو گروه، نتایج از نظر آماری اختلاف معناداری نداشت. در 8/19 درصد از بیماران عوارض شدید رخ داد که بیش تر عوارض مربوط به تیوب بود. هم چنین 8/20 درصد از بیماران جهت کنترل فشار داخل چشم در مدت زمان پی گیری، نیاز به کارگذاری مجدد دریچه احمد داشتند که میانگین مدت زمان دوام این جراحی، 5/17 ماه بود.
نتیجه گیری
جهت کنترل فشار چشم در گلوکوم کودکان می توان از کارگذاری دریچه احمد استفاده نمود ولی میزان عوارض جدی پس از جراحی و نیاز به عمل مجدد قابل ملاحظه می باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
322
لینک کوتاه:
magiran.com/p1625193 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!