شناسایی و اولویت بندی جنبه های کلیدی مربوط به فرآیندهای کسب و کار در پلیس فتا

چکیده:
تامین امنیت فضای مجازی، حفاظت از هویت دینی و ملی و پایش فضای تولید و تبادل اطلاعات از اهم ماموریتهای اساسی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (فتا) است. به مانند هر سازمان دیگر، پلیس فتا نیز در صورتی در پیشبرد ماموریتهای خود موفق است که فرآیندهای کاری آن از کارایی و اثربخشی لازم برخوردار باشند. در این صورت که با صرف منابع به صورت بهینه اهداف پلیس فتا در حوزه پیشگیری و مبارزه با جرایم سایبری تحقق می یابد. هریک از فرآیندهای کاری در هر سازمانی برای موفقیت و اجرای درست نیازمند مجموعه علل و عواملی است که در این تحقیق با پرسش از خبرگان این عوامل در قالب جنبه ها و ملاحظات کلیدی مربوط به گروه فرآیندهای کاری پیشنهادی (در قالب سه رسته فرآیند کلی «عملیاتی»، «پشتیبانی تخصصی» و «مدیریتی») برای پلیس فتا شناسایی و طبقه بندی شده است. سپس با پرسش از جامعه هدف، اهمیت و اولویت این جنبه ها مشخص گردید ، بر اساس نتایج پرسشنامه ، تحلیلهای مربوطه در دو حالت عمومی و تحلیلهای مربوط به تفکیک گروه فرآیندها، عرضه شد. سرانجام مشخص شد که مواردی از قبیل توجه به نیازهای کاربران، شناسایی مصادیق و زمینه های مربوط به جرایم سایبری، سنجش اثربخشی راهبردهای مبارزه با جرایم سایبری و توسعه توانمندی های نیروی انسانی پلیس فتا، مهمترین جنبه های موثر بر فرایندهای کاری پلیس فتا است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
23
لینک کوتاه:
magiran.com/p1626750 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!