ارائه یک روش تقریب گر فازی مرتبه اول و دوم در تعیین بیشینه خطای موجود در تخمین عمق ترک های سطحی قطعات فلزی از طریق داده های ACFM

چکیده:
یکی از مهمترین مسایل مطرح شده در صنعت،‏ تشخیص قطعه معیوب پیش از نتایج مخرب آن است؛ از این رو آزمون های غیر مخرب متعددی جهت فائق آمدن به این نیاز پدید آمده اند. علی رغم اینکه روش های بکار گرفته شده در آزمون های غیرمخرب با دقت مناسبی اقدام به تخمین شکل ترک یا خرابی می کنند،‏ ولی هیچ یک از روش های مذکور قادر به ارائه میزان دقت یا خطای خود در بازیابی شکل ترک نیستند. تعیین کران بالای خطا نه تنها این امکان را مهیا میسازد تا بیشینه دقت روش اعلام شود،‏ بلکه به این ترتیب قادر خواهیم بود که میزان حجم محاسبات را بر اساس دقت مورد نیاز تعیین کنیم. بنابراین به دلیل توانایی روش های فازی در توصیف مسائل پیچیده با ماهیت تجربی مانند آزمون های غیر مخرب،‏ برای دست یابی به هدف اعلام شده در این مقاله،‏ از روش های فازی مرتبه اول و دوم برای حل مسئله معکوس تخمین عمق ترک سطحی در قطعات فلزی از طریق داده های حاصل از اندازه گیری میدان ناشی از جریان متناوب و رفع کاستی های مذکور استفاده شده است. در ادامه پس از معرفی روش مذکور،‏ جهت اثبات برتری آن در قیاس با سایر روش های رایج و مشخص شدن کاستی ها،‏ نتایج شبیه سازی ها برای اشکال مختلف ترک بصورت تحلیلی و تجربی گردآوری می شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
19
لینک کوتاه:
magiran.com/p1631156 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!