بهبود دهی سرعت و مقاومت ردیابی تصویری تنک مبنا در مواجهه با انسداد جزئی به کمک مدل سازی زبر و نرم منظر هدف

چکیده:
در این مقاله الگوریتمی طراحی شده است که علاوه بر مقاوم بودن در برابر انسداد جزئی،‏ حتی الامکان در برابر سایر چالش های ردیابی نیز عملکرد خوبی داشته باشد و همچنین از نظر زمانی،‏ به حالت بلادرنگ نزدیک شود. برای این منظور ردیاب مبتنی بر نمایش تنک دو مرحله ای زبر و نرم را ارائه می دهیم که در آن ابتدا منظر شیء هدف با واژه نامه ای متشکل از بردارهای پایه PCA و قالب های جزئی مدل می شود و برای این مدل سازی از روش حل APG_L1 بهره می بریم. برای افزایش سرعت محاسبات،‏ در مرحله اول به کمک بلوک بندی مربعی و درشت روی قالب های جزئی،‏ تعداد قالب های جزئی واژه نامه را کاهش می دهیم و آنگاه در مرحله بعد،‏ برای پیدا کردن انسداد در سطح پیکسل،‏ کاندیداهای برتر بدست آمده از مرحله قبل را با روش PCA_L1 مورد ارزیابی قرار داده تا کاندیدای نهایی بدست آید. نتایج کمی مقایسه با پنج الگوریتم ردیابی غیرتنک و هفت الگوریتم تنک مبنا بر روی دوازده دنباله تصویر نشان می دهد که ردیاب پیشنهادی با سرعت اجرای 2‎/14 قاب بر ثانیه،‏ منجر به میانگین خطای مرکزیابی 2‎/10 و میانگین درصد هم پوشانی 7475/. می شود؛ یعنی در مقایسه با شیوه های ردیابی متداول هم در زمینه دقت و هم در زمینه سرعت عملکرد خوبی داشته ایم و توانسته ایم بین عملکرد و بار محاسباتی ردیابی تعادل خوبی ایجاد کنیم.
زبان:
فارسی
در صفحه:
101
لینک کوتاه:
magiran.com/p1631163 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!