مهندسی بهای تمام شده ایمنی در محیط کار از دیدگاه حسابداری مدیریت و استفاده از روش های نوین ارزیابی عملکرد

چکیده:
تمرکز بر مهندسی هزینه از طریق محاسبه دقیق و مربوط بهای تمام شده در بخش ایمنی محیط کار بر اساس اصل هزینه – فایده و به تبع آن سنجش عملکرد منطقی و کارآمد از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا در حال حاضر با ارزش ترین منابع هر سازمانی، نیروی انسانی متخصص و ماهر آن سازمان بوده و تامین شرایط مناسب و ایمن در محیط کار برای آن از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. در همین راستا هدف این مقاله حاضر تمرکز بر شیوه های اندازه گیری بهای تمام شده ایمنی و طراحی الگوی های بهای تمام شده و استفاده از این اطلاعات در تصمیم گیری های سازمانی و ارزیابی عملکرد سازمان می باشد.
روش های غالب برای محاسبه هزینه های مربوط به ایمنی در محیط کار، براساس برآورد بهای تمام شده استوار بوده و در این رابطه اقدامات معمول شامل محاسبه بهای هر آسیب و یا بهای تمام شده کلی حوادث می شود. حسابداری مدیریت همچنین باید بر جنبه های غیر مالی مانند میزان احساس امنیت کارکنان و روش های افزایش ایمنی تمرکز داشته باشد. در سرمایه گذاری های مسائل ایمنی،اگرچه هزینه ها مشخص هستند، ولی محاسبه ارزش مزایای حاصل از این مخارج دشوار است و باید از روش های نوین ارزیابی عملکرد مانند کارت ارزیابی متوازن استفاده کرد.
علاوه بر این، درباره قابلیت اجرای روش های خاص حسابداری مدیریت برای تصمیم گیری در ارتباط با ایمنی در محیط کار و چگونگی استفاده از آنها در جهت بهبود شیوه های فعلی بحث می شود. این روش ها شامل کارت ارزیابی متوازن، دوره بازپرداخت و تحلیل هزینه - فایده است. تعیین ارزش ایمنی نیروی انسانی نیز در آنالیزهای هزینه-فایده نیز مورد بحث قرار می گیرد.
زبان:
فارسی
صفحات:
11 تا 31
لینک کوتاه:
magiran.com/p1639133 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!