تحلیل علی و پیش بینی میزان شدت حوادث صنعتی در صنایع ساخت وساز با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی

چکیده:
سابقه و هدف
شدت بروز حوادث صنعتی ناشی از علل و عوامل مختلف، متفاوت می باشد. این مطالعه باهدف تحلیل علی و پیش بینی میزان شدت حوادث صنعتی در صنایع ساخت وساز اجرا شد.
روش بررسی
این مطالعه یک بررسی مقطعی از نوع توصیفی- تحلیلی بود که به تجزیه وتحلیل علی و پیش بینی شدت حوادث رخ داده طی سال های 92- 1388 در صنایع ساخت وساز پرداخت. داده های مطالعه شامل اطلاعات مربوط به 500 حادثه آسیب زای انسانی بود که طی سال های موردمطالعه در صنایع مختلف ساخت وساز در ایران رخ داده بود. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی و نرم افزار برنامه نویسی Matlab R 2014 انجام شد. ملاحظات اخلاقی هلسینکی در این مطالعه رعایت شد.
یافته ها
در این مطالعه نشان داده شد که میانگین سن و میزان تحصیلات، نوع فعالیت و تعداد کارگران در هر فعالیت ساخت وسازی، آموزش های دوره ای بهداشت- ایمنی- محیط زیست محتوای برنامه های آموزشی بهداشت- ایمنی- محیط زیست و شاخص آموزش بهداشت- ایمنی- محیط زیست و شاخص های شناسایی خطرات، ارزیابی خطر دوره ای، ممیزی ایمنی و انجام اقدامات کنترلی مانند استفاده از تجهیزات حفاظت فردی، به عنوان شاخص های تحلیلی و پیش بینی کننده میزان شدت حوادث در صنایع ساخت وساز شناسایی شدند.
نتیجه گیری
بر اساس یافته ها می توان گفت که استفاده از شبکه عصبی مصنوعی می تواند به عنوان یک ابزار مناسب در تحلیل علی و پیش بینی میزان شدت حوادث در صنایع ساخت وساز مورداستفاده قرار گیرد.
زبان:
فارسی
صفحات:
185 تا 192
لینک کوتاه:
magiran.com/p1646619 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!