جنگ تحمیلی پنهان: دزفول این بار در محاصره ی کلمات غریب

چکیده:
کشف نمود برنامه آموزشی نهفته در کتابهای آموزش زبان انگلیسی تجاری در درک بهتر صنعت آموزش زبان انگلیسی و اهداف آن موثر است. در این راستا، در این مطالعه موردی، نخست متن دو مجموعه از محبوبترین کتابهای آموزش زبان انگلیسی تجاری تدوین شده برای تدریس این زبان در سراسر جهان که در دزفول نیز در مدت ده سال پس از جنگ تحمیلی ( 1380 - 1370) تدریس شده، یعنی کتابهای «هد وی » و «نیو هد وی» به صورت استقرایی مورد تحلیل قرار گرفتند. پس از آن، کدهای ظاهرشده از این تحلیل متنی با نمودشان در محیط دزفول مقایسه شدند. نمود کدها در محیط دزفول از طریق مصاحبه با مدیران آموزشگاه های زبان و معلمان و دانش آموزان آن دوره به دست آمده است. از بررسی داده های جمع آوری شده معلوم شد که نه تنها کدهای به دست آمده از کتابهای «هد وی » و «نیو هد وی» ارزش های مبلغان و نویسندگان خود را تبلیغ می کنند بلکه بسیاری از این ارزشها با ارزش های زبان آموزان دزفولی به عنوان گروهی از زبان آموزان ایرانی در تضاد هستند. این مسئله در درازمدت میتواند مسبب استقرار ارزشهای این کتابها و سلطه آنها در بافت و محیطی که در آن تدریس میگردند، شود. بدین ترتیب در این مقاله تلاش می شود که اهمیت نقش برنامه آموزشی نهفته در فرایند آموزش زبان انگلیسی به فعالان این حوزه آشکار شود تا هنگام انتخاب مطالب درسی و کتابها به اندازه برنامه آموزشی رسمی به آن توجه نمایند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
115
لینک کوتاه:
magiran.com/p1647883 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!