پرس و جو درباره شیوه های هستی

نویسنده:
چکیده:
کتاب پرس وجو درباره شیوه های هستی با زیرعنوان مردم شناسی مدرن ها که نسخه انگلیسی آن را انتشارات هاروارد در سال 2013 به چاپ رسانده است، نوشته برونو لاتور و ترجمه انگلیسی کاترین پورتراست. ترجمه فارسی این کتاب را رویا منجم انجام داده و نشر علم آن را در 616 صفحه، 3 بخش و 16 فصل، به قیمت 45 هزارتومان در سال 1394 به چاپ رسانده است؛ که با عنوان و زیرعنوان انگلیسی و با عنوان اصلی و زیرعنوان فرانسوی منتشر شده است.
جستجوی شیوه های درک، تحلیل و تفسیر هستی از سوی برونو لاتور و همکارانش که با پشتیبانی مالی اتحادیه اروپا صورت گرفته، تلاشی فلسفی است تا بنیاد تازه ای در فهم نظام اندیشه ای انسان معاصر بیابد و برای برخوردهای دیپلماتیک و مناسبات جهانی، قومی و زبانی، شیوه ها و مرزهای تحلیلی جدیدی را پیشنهاد کند.
این کتاب مبانی فلسفی و تفکر مدرنیته، پسامدرنیته، مدرنیسم و پسامدرنیسم را تحلیل، نقد و پیشنهاد می کند که با رویکردی انتقادی، تفسیرهای نوینی درباره شیوه های درک و تحلیل هستی انسان و جهان ارائه شود و برای کاهش شکاف های ادراکی، ارتباطی و تفسیری ملت های جهان و حفظ محیط زیست تلاشی همگانی صورت گیرد.
یکی از سوالات کلیدی کتاب این است که آیا مدرنیته و پسامدرنیته و پارادایم های غربی می توانند به عنوان مبانی اندیشه، درک و واکاوی هستی از سوی دیگر ملل جهان هم پذیرفته شوند. در این کتاب همچنین تلاش شده است تا شیوه های نوین و حتی بازتولیدشده ای از گذشته به خوانندگان معرفی شود.
اصل این کتاب (و نه ترجمه حاضر) را می توان یک کتاب آکادمیک به شمار آورد که برای همه علاقه مندان به مقولات فلسفه، روابط بین الملل، ارتباطات بین الملل، سیاست، فرهنگ و جامعه شناسی مناسب به نظر می رسد.
کتاب با تردید نسبت به نحله ها و مکاتب فکری و تحلیلی حاکم بر جهان، به ویژه نسبت به فرآیندها و روندهای زیستن افراد و اجتماعات، آغاز می شود و نویسنده نتیجه می گیرد که گفتگو و بازاندیشی و انتقاد بهترین ابزارهای درک جهان امروز هستند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
135
لینک کوتاه:
magiran.com/p1649654 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!