ارائه الگویی برای تحلیل رفتار کاربران شبکه های اجتماعی با استفاده از روش های داده کاوی: مطالعه موردی یک شبکه اجتماعی در ایران

چکیده:
در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی به عنوان نوع جدیدی از وب سایت ها متولد شده اند و کاربردها، کاربران و طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. شبکه های اجتماعی یکی از انوع رسانه های اجتماعی محبوب محسوب می شوند و محلی برای شکل گیری جماعت های مجازی و شبکه سازی کاربران اینترنتی هستند کاربران اینترنتی را بر حسب نوع مواجه شان با شبکه های اجتماعی می توان به شکل های مختلف دسته بندی کرده. باتوجه به گسترش انواع شبکه های اجتماعی، نیاز به الگویی است تا براساس آن تصمیم گیری استراتژیک و یا اتخاذ خط مشی های جدید برای خدمت رسانی بهتر به کاربران صورت گیرد. هدف این پژوهش، ارائه سازوکاری جهت پیش بینی الگوهای رفتاری افراد در شبکه های اجتماعی و بکارگیری تکنیک های داده کاوی با استفاده از روش فرآیندی اجرای پروژه های داده کاوی برای رده بندی و تحلیل رفتار کاربران شبکه اجتماعی به منظور شناخت بهتر آن ها و در نتیجه بهبود خدمات ارائه شده و تدوین استراتژی های مناسب می باشد. جامعه آماری پژوهش کاربرانی می باشد که از شبکه اجتماعی موردنظر استفاده می کنند که شامل تعداد 31033 کاربر فعال است. درک صحیح از الگوهای رفتاری کاربران شبکه های اجتماعی، منجر به انطباق هرچه بهتر خدمات ارائه شده توسط شبکه با نیازهای کاربر و به تبع آن، توسعه تعداد کاربران شبکه و افزایش ارزش افزوده آن برای کاربران و درآمدزائی برای متولیان شبکه می گردد.
زبان:
فارسی
صفحات:
83 تا 106
لینک کوتاه:
magiran.com/p1651800 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!