آمادگی جسمی و فعالیت بدنی مرتبط با سلامت افراد با نشانگان داون

چکیده:
زمینه
نشانگان داون رایج ترین بیماری ژنتیکی در افراد دارای کم توانی ذهنی با شیوع 1 در 800 تا 1200 تولد زنده است. افراد با نشانگان داون جمعیت منحصربه فردی در عامل های آمادگی جسمی مرتبط با سلامتی هستند.
روش
به منظور بررسی عامل های آمادگی جسمی و فعالیت بدنی افراد با نشانگان داون منابع مرتبط چاپ شده بین سال های 1996 تا 2016 از پایگاه های اطلاعاتی بین المللی و ملی ابسکو، مدلاین، الزویر، پابمد، سید و گوگل پژوهشگر با واژه های کلیدی آمادگی جسمی، فعالیت بدنی، افراد با نشانگان داون، توانبخشی، کم توانی ذهنی، قدرت عضلانی، استقامت عضلانی، آمادگی هوازی، تعادل، چابکی و انعطاف پذیری جست وجو شد. در جست وجوی متون، در کل 130مقاله یافت شد که پس از حذف موارد مشابه، از میان مقاله هایی که ارتباط بسیار نزدیکی با موضوع موردبررسی داشتند، 35مقاله برای پژوهش انتخاب شدند. کاهش ظرفیت های قلبی-تنفسی و پایین تربودن سطح آمادگی جسمی نسبت به همتایان سالم در قدرت، استقامت موضعی، تعادل و چابکی همچنین افزایش چربی زیرپوستی و نحوه توزیع چربی بدن در افراد دارای کم توانی ذهنی ازجمله مواردی است که پژوهش ها به آن اشاره کرده اند.
یافته ها
افراد با نشانگان داون نشان دادند دارای ظرفیت پایین قلبی-عروقی، عضلانی و آمادگی جسمی هستند، همچنین اضافه وزن و چاقی بین آن ها شایع بوده و فعالیت های مرتبط با سلامت میان آن ها پایین است.
نتیجه گیری
پژوهش هایی که در آینده انجام می شود باید روی آزمون های قدرت و برنامه های تمرینی، روش هایی برای تعیین سطح فعالیت های فیزیکی و مداخله های عملی برای افزایش فعالیت های بدنی متمرکز شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
28
لینک کوتاه:
magiran.com/p1657405 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!