نقش اپلیکیشن های موبایل در ارائه خدمات سلامت روان: یک مطالعه مروری

چکیده:
مقدمه
گسترش تکنولوژی های نوین ارائه امکانات سلامت را توسعه بخشیده است. رشد گوشی های هوشمند و اپلیکیشن ها در جهان سطح دسترسی به خدمات سلامت روان را افزایش داده است. هدف از مطالعه حاضر معرفی برنامه های کاربردی سلامت روان مبتنی بر شواهد است.
روش
مطالعه حاضر یک پژوهش مروری است. منابع الکترونیکی داخل و خارج از کشور با پایگاه های اطلاعاتی SID، Iran Medex،Magiran Scopus، Science Direct ، Google Scholar، Psycinfo ، Pubmed با اعمال محدودیت زمانی مورد جستجو قرار گرفت.
نتایج
در مجموع 6423 چکیده یافت شد که 12 مقاله با ویژگی های مورد نظر همخوانی داشت. اپلیکیشن های حاضر در حوزه روانی-آموزشی، ارزیابی، مداخله و ارائه حمایت اجتماعی در حوزه های مختلف سلامت روان و نیز اختلالات روان شناختی ارائه خدمات دارند. نتایج پژوهش های انجام شده موید اثربخشی اپلیکیشن های سلامت روان در جهت ارتقاء مولفه های سلامت و تغییر رفتار بود.
نتیجه گیری
اپلیکیشن های موبایل با موضوع سلامت روان دسترسی به خدمات روان را بالا برده اند و موجب ارتقاء بهزیستی روان شناختی شده اند. از این رو باید طراحی و توسعه اپلیکیشن های موبایل در حوزه سلامت روان مورد توجه ویژه قرار گیرد. در این زمینه ملاحظات اخلاقی و امنیت اطلاعات نکاتی است که باید در طراحی و استفاده از آن ها برای ارائه خدمات سلامت روان مورد توجه قرار گیرد.
زبان:
فارسی
صفحات:
132 تا 144
لینک کوتاه:
magiran.com/p1657600 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!