تاثیر آموزش تکلیف_ محور بر پیشرفت تحصیلی و رضایت مندی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

پیام:
چکیده:
روش تکلیف محور نوعی روش تدریس می باشد که تاکید آن بر یادگیری معنادار از طریق انجام تکلیف در بافتی کاملا دانشجو _ محور (یادگیرنده_ محور) است. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر به کارگیری آموزش تکلیف_ محور به شیوه رسم و رنگ آمیزی مسیرهای متابولیکی به عنوان تکلیف خانه بر پیشرفت تحصیلی و رضایت دانشجویان رشته پزشکی در یادگیری آسان تر و موثرتر مسیرهای متابولیکی درس بیوشیمی می باشد. پس از مشخص نمودن گروه شاهد (65نفر) و گروه آزمایش (88)، با تعیین تکلیف خانه به شیوه رسم و رنگ آمیزی مسیرهای متابولیکی مسیرهای متابولیکی کربوهیدرات های درس بیوشیمی برای گروه آزمایش و پس از برگزاری امتحان و بررسی تکالیف انجام شده توسط دانشجویان، در نهایت نمرات این دو گروه که قسمت اعظم آن ناشی از تکالیف بود، مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت تا میزان کارایی روش مذکور بررسی شود و همچنین برای بررسی رضایت دانشجویان از پرسش نامه محقق ساخته با تایید اعضای هیات علمی گروه بیوشیمی استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS-16 و آزمون t مستقل انجام شد. p<0.001معنادار در نظر گرفته شد. ترکیب گروه شاهد به صورت 40٪ دختر و60٪ پسر و همچنین گروه آزمایش 41٪ دختر و 59٪ پسر بود. میانگین نمرات گروه های شاهد (59/2±63/9) و آزمایش (45/2±73/13) به طور معناداری تفاوت دارد (001/0˂Pvalue). 40% دانشجویان اعتقاد داشتند که روش مذکور به یادگیری واضح و بدون ابهام مطالب و یادآوری آسان مطالب آموزش داده شده کمک می کند. روش آموزش تکلیف_ محور به شیوه رسم و رنگ آمیزی مسیرهای متابولیکی به عنوان تکلیف خانه موجب افزایش پیشرفت تحصیلی می شود و به یادگیری واضح و بدون ابهام مطالب و یادآوری آسان مطالب آموزش داده شده کمک می کند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
275
لینک کوتاه:
magiran.com/p1658410 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!