تاثیر تا سازگاری تمرین HIIT

چکیده:
زمینه و هدف
برنامه های تمرینی قهرمانان ورزشی باید بر پایه نیازهای مربوط به رشته ورزشی خاص طراحی شده باشند. بر این اساس توجه به عواملی چون دستگاه های انرژی درگیر، الگوهای حرکتی و ویژگی های فیزیولوژیکی موثر در عملکرد الزامیست. با توجه به ورزش های انفرادی که معمولا زمانی بین 1 الی 8 دقیقه با شدتی نزدیک به حداکثر و یا در ورزش های تیمی از فعالیت های شدید کوتاه مدت مکرر بهره می گیرند و سهم تولید انرژی در این رشته ها بینابینی (هوازی و بی هوازی) می باشد، نیاز استفاده از روش های تمرینی خاصی که هر دو سیستم را درگیر نماید حائز اهمیت است که از بین این روش ها می توان به تمرینات تناوبی شدید (H IIT- (High-Intensity Interval Training اشاره کرد. این مقاله مروری بر مطالعات مربوط به مسیرهای سیگنالینگ تمرینات H IIT وهمچنین مطالعات متناقض از تاثیر تمرینات H IITدر بهبود عملکرد می پردازد.
روش کار
این مطالعه به صورت مروری به تحقیقاتی می پردازد که تاثیر تمرینات H IIT را به شکل ادبیات مروری بررسی کرده اند.
یافته ها
تمرینات H IIT یک مدل منحصر به فرد و قابل مطالعه برای آزمایش تنظیم دوباره سازی عضله اسکلتی را ارائه می کند. تمرین تناوبی شدید تغییرات فنوتیپی ایجاد می کند شبیه به آن چیزی است که در تمرینات استقامتی یعنی با شدت متوسط یا پایین برای طولانی مدت را ایجاد می کند. از این رو شواهد نشان می دهد که سیگنالینگ از طریق AMPK و p38 MAPK به PGC-1α بخشی از آن ممکن است به وسیله سازگاری های متابولیکی القاء شده به وسیله H IIT از قبیل بیوژنز میتوکندریایی و افزایش در ظرفیت متابولیسم چربی و گلوکز قابل توضیح باشد.
نتیجه گیری
مرور حاضر مشخص می کندتمرینات H IIT دارای کارکردهای متفاوتی می باشد که هم زمان سیستم های تولید انرژی هوازی و بی هوازی را درگیر بازسازی ATP می کند و در نتیجه با به کارگیری این تمرینات می توان دامنه ی وسیعی از سازگاری های عملکردی و متابولیکی را انتظار داشت.
زبان:
فارسی
صفحات:
96 تا 112
لینک کوتاه:
magiran.com/p1659859 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!