رضایت دانشجویان و استادان دندانپزشکی از دستاوردهای آموزشی فیلد کارورزی دندانپزشکی با استفاده از یونیت های سیار در مکان مذهبی

پیام:
چکیده:
مقدمه
ارتقای سلامت افراد جامعه با استفاده از امکانات مکان های مذهبی به عنوان راهکاری جهت حوزه های مختلف طب در جهان مطرح شده است. در حوزه دندانپزشکی در ایران کمتر چنین برنامه هایی طرح ریزی شده است. مطالعه حاضر برآن است تا ضمن معرفی یک روش نوین ارائه خدمات دندانپزشکی با استفاده از یونیت های سیار در مکانی مذهبی رضایت دانشجویان و اساتید را از دستاوردهای آموزشی آن بررسی کند.
روش ها
دراین مطالعه توصیفی، ابتدا یونیت های سیار دندانپزشکی در سال اجتماعات مکان مذهبی (زینبیه اصفهان) جهت ارائه خدمت به مردم محروم منطقه استقرار یافت. کلیه دانشجویان سال آخر دندانپزشکی (75 نفر) به صورت سرشماری انتخاب و در طی دوهفته ضمن معاینه و ارائه طرح درمان جامع با توجه به اولویت بیمار، بخشی از خدمات درمانی مورد نیاز را نیز ارائه دادند. مراجعین اقشار محروم منطقه بودند. بعد از یک نیمسال اجرا، برنامه از طریق سنجش رضایت 30 نفر از دانشجویان شرکت کننده و 5 نفر اساتید همراه (انتخاب به صورت تصادفی) با استفاده از پرسشنامه پژوهشگر ساخته 10 آیتمی پس از تایید پایایی و روایی صورت گرفت. داده ها با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شد.
نتایج
نمره میانگین کل 5/0±1/3 بود. 60% دانشجویان تاثیر برنامه در افزایش توانمندی هایشان را زیاد یا خیلی زیاد در درمان های بالینی ترمیمی و پیشگیرانه وبرقراری ارتباط موثر با بیماران گزارش کردند. کم ترین رضایت در افزایش توانمندی آنها برای انجام خدمات درمان ریشه گزارش شد.
نتیجه گیری
رضایت دانشجویان از طرح در زمینه افزایش توانمندی های ارائه خدمتشان در زمینه برقراری ارتباط با بیماران، خدمات پیشگیرانه و برخی درمان های دندانپزشکی بالا بود.
زبان:
فارسی
صفحات:
525 تا 533
لینک کوتاه:
magiran.com/p1660138 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!