بررسی جمعیت شناختی مسلمانان در جهان معاصر

نویسنده:
پیام:
چکیده:

در این تحقیق برآنیم تا ابعاد جمعیت شناختی و اقتصادی اجتماعی مرتبط با هویت دینی مسلمانان در جهان معاصر را مورد توجه و مطالعه قرار دهیم. بررسی تفصیلی پیشینه و ادبیات تحقیق به روشنی نشان می دهد که در سطح جهان بویژه طی سالهای اخیر حجم وسیع و فزاینده تحقیقات و مطالعات بر روی جمعیت مسلمانان صورت گرفته است. در تحقیق حاضر، برخی از مهمترین ویژگیهای اقتصادی اجتماعی و جمعیت شناختی مسلمانان در کل جهان، در جوامع اسلامی، در اروپا و آمریکا و اقیانوسیه را مورد مطالعه و بررسی قرار داده ایم. در مجموع، یافته های این تحقیق بر این استراتژی روش شناختی تکیه و تاکید می کند که لازمه شناخت واقعی، دقیق و جامع درباره مسلمانان در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و جمعیت شناختی این است که آنان نه بعنوان یک گروه یکسان و ذیل یک مقوله کلی بلکه به تفکیک خاستگاه های اصلی آنها که منعکس کننده محیط های فرهنگی اجتماعی گوناگون هستند، مورد مطالعه قرار گیرند. مهمتر آنکه، در نظر گرفتن این استراتژی روش شناختی در خصوص جمعیت مسلمانان که کماکان سریعترین و بالاترین روند رشد جمعیت جهان را خواهند داشت، از اهمیت و ضرورت بمراتب بیشتری برخوردار می باشد.

زبان:
فارسی
در صفحه:
61
لینک کوتاه:
magiran.com/p1665101 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!