تحلیل قابلیت دسترسی ماشین آلات معدنی درمعدن مس سونگون

چکیده:
قابلیت دسترسی به سبب پیچیدگی سیستم های نوین امروزی، هزینه های عملیاتی و تضمین عملکرد صحیح محصول (خدمات)، به عنوان یک چالش در قرن 21 به شمار می رود. در گذشته این شاخص تنها دغدغه صنایع حساس و پیچیده مانند صنایع نظامی، هسته ای و هوا فضا بود، در حالی که امروزه این مساله به یک نگرانی عمومی و فراگیر در اکثر صنایع به ویژه صنعت معدنکاری با تجهیزات غول آسا تبدیل شده است. قابلیت دسترسی به لحاظ ریاضی زمان سرپایی و زمان افت را دربرمی گیرد که این دو پارامتر در قالب دو شاخص قابلیت اطمینان و تعمیرپذیری مطرح اند. در این مقاله پس از معرفی مفهوم قابلیت دسترسی، انواع قابلیت دسترسی، پارامترهای تشکیل دهنده آن و ایده اهمیت قابلیت دسترسی مورد بحث قرار گرفته است. در آخرین بخش از مقاله نیز سیستم معدنی شامل زیرسیستم های لودر WA470-3، بلدوزر کوماتسو D155A و دامپتراک کوماتسو HD785-5 از معدن مس سونگون در یک بازه 15 ماهه تحلیل شده است. با استفاده از تحلیل های آماری تابع یا مدل مناسبی بر داده های خرابی (زمان بین خرابی ها) و تعمیرات (زمان تا انجام تعمیر) زیرسیستم ها برازش شده، سپس مقدار قابلیت دسترسی زیرسیستم و سیستم محاسبه و در آخرین مرحله نیز از ایده اهمیت قابلیت دسترسی برای اولویت بندی زیرسیستم ها در ساختار سیستم کلی استفاده شده است. مقدار شاخص اهمیت قابلیت دسترسی نشان داد که زیرسیستم لودر به شدت نیازمند ارتقا و بهبود وضعیت عملکردی است و بهبود قابلیت تعمیرپذیری نسبت به قابلیت اطمینان اولویت بیشتری دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
61 تا 72
لینک کوتاه:
magiran.com/p1665514 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!