شناسایی in silico اپی توپ های پروتئین های سگ و گربه خانگی به عنوان کاندیدهای ایمونوتراپی پپتیدی بر اساس میل ترکیبی با آنتی ژن لکوسیت انسانی

چکیده:
هدف از این مطالعه توصیفی تعیین اپی توپ های پروتئینی Felis domesticus (گربه) و Canis familiaris (سگ) بود که به شدت به آلل های HLA رده II انتخابی متصل می شوند تا اپی توپ های کاندید واکسن سنتزی و جمعیت ها/اشخاصی که احتمال دارد به واکسن پاسخ دهند را شناسایی کنند. توالی های اسید آمینه FASTA پروتئین های آلرژی زای به طور تجربی تایید شده سگ و گربه خانگی با استفاده از پایگاه داده های نامگذاری آلرژن اتحادیه بین المللی جوامع ایمنی (IUIS) شناسایی شدند. سرور NetMHCII 2.2 برای تعیین میل ترکیبی در قالب 1-log 50 K و در nM با آلل های متداول یافت شده HLA II استفاده شد. غربالگری پروتئین های آلرژی زای سگ و گربه خانگی به ترتیب 4 (با دو ایزوفرم برای زنجیره 1 و سه ایزوفرم برای زنجیره 2 برای fel d 1) و 6 پروتئین را شناسایی کردند. تعداد متصل کننده های قوی از هر پروتئین در مقابل هر نوع HLA به عنوان کاندید بالقوه برای ایونوتراپی آلرژن تعیین شد. HLA-DRB1*0101 به حداکثر تعداد اپی توپ ها متصل شد (به ترتیب 207 و 275 از گربه و سگ خانگی)، در حالی که HLA-DRB1*0802 به اپی توپی متصل نشد. ما نتیجه می گیریم که پیش بینی اپی توپ اختصاصی HLA می تواند به شناسایی کاندیدهای واکسن پپتیدی سنتزی کمک کرده و همچنین پاسخ را نیز پیش بینی کند.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
56 تا 59
لینک کوتاه:
magiran.com/p1666461 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!