ارائه یک ساختار هوشمند برای مدیریت ترافیک در شرایط اضطرار

نویسنده:
چکیده:
مدیریت ترافیک مسیرها، شامل بهبود روانی ترافیک در شبکه مسیرها و کاهش اثرات منفی ترافیک مانند مسدود شدن مسیر وسایل نقلیه امدادی، تاخیر، زمان انتظار و استرس رانندگان وسایل امدادی است. بهبود جریان عبور و مرور در شبکه مسیرها می تواند تعداد خودروهای بیشتری را بدون نیاز به کاهش سرعت متوسط پشتیبانی کند. از طرف دیگر در کاهش موقعیت های پر ترافیک، با جلوگیری از افزایش استفاده از یک مسیر در یک زمان خاص، با فراهم کردن مسیرهای پیشنهادی با زمان کوتاه تر، تاثیر گذار است. رویکرد ارائه شده در این مقاله، امکان اصلاح هوشمندانه و بلادرنگ عبور و مرور مسیرها در شبکه را بر اساس تغییرات بلادرنگ در شرایط اضطرار فراهم می کند. عامل ها هم برای نمایش خودروها و هم برای نمایش سیستم های کنترلی گوناگون ترافیک استفاده می شوند. روش های چند عامله، برای مدل کردن سیستم های پیچیده ای که در آن ها تعداد بیشماری واحدهای مستقل بر هم اثر گذاشته و یا همکاری دارند، استفاده می شوند. افزایش پیچیدگی و اندازه کل شبکه حمل و نقل، نیاز به سیستم های چندعاملی را افزایش می دهد. این مقاله یک سیستم چند عامله جدید برای مدیریت عبور و مرور را که از هوش تجمعی استفاده می کند، ارائه کرده است. به این منظور از هوش تجمعی برای کاهش زمان محاسبات استفاده شده است. وسایل نقلیه ورودی، در مجموعه ای از مسیرها توزیع شده، زمان طی شده مسیر، کاهش یافته و اطلاعات عبور و مرور به صورت بلادرنگ برای وسایل نقلیه امدادی افزایش می یابد.
زبان:
فارسی
صفحات:
215 تا 230
لینک کوتاه:
magiran.com/p1666682 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!