تشخیص خطا در سیستم های دینامیکی غیرخطی با استفاده از ترکیب اطلاعات چند سنسوری مبتنی بر فیلتر اطلاعات توسعه یافته ی ترکیبی

چکیده:
یک راه موثر برای افزایش قابلیت اطمینان یک فرآیند صنعتی، طراحی الگوریتم تشخیص خطا جهت پایش لحظه به لحظه ی آن است. در یک سیستم دینامیکی، خطا به هر گونه انحراف از وضعیت کاری مطلوب اتلاق می شود. متناسب با ابعاد سیستم، معماری های مختلفی از قبیل: متمرکز، غیر متمرکز و توزیع شده برای پیاده سازی الگوریتم تشخیص خطا وجود دارد. در این مقاله، رویکردی متمرکز با استفاده از تکنیک ترکیب اطلاعات چند سنسوری (MSDF) مبتنی بر فیلتر اطلاعات توسعه یافته ی ترکیبی(HEIF) ارائه شده است. این فیلتر، هم زمان مزایای دو الگوریتم موجود، یعنی فیلتر کالمن توسعه یافته ی ترکیبی(HEKF) و فیلتر اطلاعات(IF) را دارد. این روش مانند فیلتر کالمن توسعه یافته ی ترکیبی از دقت بالاتری در مقایسه با فیلتر مرسوم کالمن برخوردار است و همپنین همانند فیلتر اطلاعات قابلیت پیاده سازی به صورت غیر متمرکز و توزیع شده را نیز دارد. الگوریتم متمرکز ارائه شده برای سیستمهای دینامیکی با ابعاد پایین، به تخمینی دقیق تر با سرعت همگرایی بیشتر و تشخیص زودتر خطا می انجامد که به پیاده سازی بلادرنگ کمک خواهد کرد. همچنین برای سیستم های با ابعاد بزرگ(LSS)، مبنایی برای مقایسه عملکرد رویکردهای غیرمتمرکز می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
413 تا 419
لینک کوتاه:
magiran.com/p1672072 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!