مربیگری در سازمان های امروزی

چکیده:
زمینه و هدف
در نظریه های سازمان و مدیریت و نیز در عمل، انسان هر روز نقش اساسی تری نسبت به گذشته می گیرد و سازمان ها در رقابت، ناگزیر به اتخاذ رویکردهای نوین تری در بحث نیروی انسانی هستند.
مربیگری (Coaching) از جمله این رویکردها است و در حال حاضر مدیران سازمان های پیشرو به نقش هایی فراتر از رهبری می اندیشند و در تلاش هستند نقش یک «مربی» را بازی کنند و از این راه سبب افزایش بهره وری، انگیزه و ارتقای اخلاق و کاهش ترک اختیاری کار را موجب شوند. هر شخصی مربی نیست. تعدادی از افراد استعداد لازم برای مربیگری اثربخش را دارند اما در بسیاری از موارد راه های کسب موفقیت در این حوزه متفاوت است. رهبرانی که خواهان توسعه سازمان ها و موسساتشان هستند، باید اصول مربیگری را اجرا کنند. برای رهبرانی که به پیشرفت افراد در سازمان هایشان علاقه مند هستند، مربیگری می تواند فرایندی اثربخش باشد. بسیاری از توسعه دهندگان سازمانی معتقدند که استعداد به بهترین نحو در تعامل با دیگران شکوفا می شود.
مربیگری روشی موثر جهت ارتقای یادگیری است که می تواند بر سود و زیان سازمان تاثیر مثبت داشته باشد و مزایای محسوسی را برای افراد و سازمان ها به ارمغان آورد. لذا با توجه به اهمیت مربیگری در سازمان ها در این مقاله ابتدا به بررسی مفهوم مربیگری و سپس مدل های مربیگری می پردازیم.
زبان:
فارسی
در صفحه:
146
لینک کوتاه:
magiran.com/p1675364 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!