لپن کاری ساچمه های سرامیکی

چکیده:
ساچمه های سرامیکی از جمله قطعاتی هستند که امروزه به دلیل خواص فیزیکی و مکانیکی ویژه خود مورد توجه صنعت قرار گرفته اند. این گونه از ساچمه ها به طور گسترده در یاتاقان های ساچمه ای و شرایط دمایی و نیرویی بالا، سرعت زیاد و محیط های خشن به کار می روند. ساچمه های سرامیکی به روش متالورژی پودر تولید می شوند و در نهایت توسط فرایندهای سنگ زنی، لپن کاری و پولیش کاری به صافی سطح، گردی و قطر دلخواه می رسند. سختی و مقاومت به سایش بالای سرامیک ها سبب شده است که هرگونه عملیات براده برداری را با مشکلات متعددی مواجه کند. به همین دلیل انتخاب فرایندی بهینه برای پرداخت کاری سرامیک ها حائز اهمیت است. در این مقاله، پس از بررسی سازوکارهای مختلف پرداخت کاری ساچمه های سرامیکی، مکانیزم لپن کاری غیرهم مرکز شیار V شکل انتخاب شده است و تمامی پارامترهای اثرگذار بر فرایند مورد بررسی قرار گرفته است. قابلیت لپن کاری و پولیش کاری ساچمه ها از ویژگی های این مکانیزم می باشد که با تغییر در اندازه نیروی فرایند، ذرات ساینده و سرعت دوران صفحات لپ می توان به آن دست یافت.
زبان:
فارسی
صفحات:
48 تا 56
لینک کوتاه:
magiran.com/p1685577 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!