مدل شایستگی های کانونی و حرفه ای دانشجویان رشته های کشاورزی

چکیده:
در حال حاضر نظام آموزش عالی کشور با چالش های عمده ای مواجه است که موجب بروز بیکاری بین برون داد های این نظام شده است. از جمله مهم ترین این چالشها موارد زیر را می توان نام برد: محدودشدن فرصت های استخدامی از سوی دولت، نبودن ساختار مناسب در بخش خصوصی برای جذب دانش آموختگان دانشگاه ها، مشکلات ساختار فرهنگی جامعه، وجود مسائل متعدد در فضای کسب و کار، نبود ارتباط موثر میان دانشگاه و بخش های مختلف اقتصادی و غیره. دانشگاه مسئول تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر، به عنوان مهم ترین سرمایه جامعه است. بنابراین بدلیل شرایط خاص دانشگاه ها در تربیت نیروی انسانی، دانشگاه می بایست نسبت به ایجاد و نهادینه کردن مجموعه ای از قابلیت ها در دانشجویان که آنها را شایستگی می خوانیم، اهتمام ورزد. این شایستگی ها، قابلیت دانشجو را برای زندگی اجتماعی مدرن افزایش می دهد. در این مقاله سعی شده است تا با روش تحقیقات و مطالعات کتابخانه ای به ضرورت و اهمیت شایستگی های کانونی و حرفه ای مورد نیاز دانشجویان رشته های کشاورزی پرداخته شود. در نهایت بر اساس نتایج این مقاله راه حلهایی برای برنامه ریزان آموزش عالی و ارائه مدلی برای این شایستگی ها ارائه خواهد شد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
1
لینک کوتاه:
magiran.com/p1688248 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!