گونه شناسی استراتژی های توازن در یک پرتفوی دوسوتوان: نظریه پردازی داده بنیاد در شرکت های هلدینگ

چکیده:
یکی از چالش های اساسی تصمیم گیری در شرکت های هلدینگ نحوه مدیریت پرتفولیوی کسب وکارهایشان است. برای رفع این چالش شرکت های مشاوره و مجامع علمی مدل های مختلفی را در اختیار می گذارند که هلدینگ ها از خروجی آن ها برای تدوین استراتژی های پرتفولیوی خود استفاده کنند. این در حالی است که انتقادات زیادی به این مدل ها و زیربناهای تئوریک آن ها وارد است. هدف این مقاله رسیدن به مدلی برای تحلیل پرتفولیو و شناسایی استراتژی های متناسب برای مدیریت پرتفولیو است. پژوهش حاضر از نظر رویکرد کیفی است و راهبرد آن، نظریه پردازی داده بنیاد کلاسیک است. در این راستا با 22 نفر از مدیران و خبرگان شرکت های هلدینگ مصاحبه نیمه ساختار یافته صورت گرفت. پس از تحلیل داده ها در سه مرحله کدگذاری باز، انتخابی و نظری «پرتفوی دوسوتوان» به عنوان پرتفوی مناسب شرکت های هلدینگ مفهوم سازی شد. پرتفوی دوسوتوان برمبنای توازن قابلیت های بهره برداری و کاوش شکل می گیرد و برای این منظور ماتریس ارزیابی توازن ارائه گردید. برای ایجاد و حفظ توازن پرتفوی استراتژی های توازن نیز در دو سطح هلدینگ و کسب وکار و بر مبنای دو منشا درون و برون سازمانی شناسایی و مدل گونه شناسی آن ارائه شد.
زبان:
فارسی
صفحات:
59 تا 86
لینک کوتاه:
magiran.com/p1689006 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!