ارائه راهکارهای پدافند غیرعامل جهت جلوگیری از ایجاد خاموشی سراسری در ایران

پیام:
چکیده:
امروزه انرژی برق به عنوان یکی از نیازهای حیاتی و اساسی هر جامعه ای محسوب می شود و تداوم آن دارای اهمیت بسیار زیادی است به طوری که در صورت قطع آن علاوه بر این که خسارت هایی به بخش های خانگی، صنعتی و کشاورزی وارد می کند، می تواند به عنوان یک تهدید جدی فراروی امنیت ملی به حساب آید. از سوی دیگر انرژی برق به عنوان در دسترس ترین و آسان ترین انرژی به شمار می رود و قطع آن می تواند به عنوان اقدام و هدفی بااهمیت از سوی گروه های تروریستی و دولت های متخاصم برای ضربه زدن و فلج کردن جوامع مورداستفاده قرار گیرد؛ بنابراین تحلیل و شناسایی نقاط ضعف سیستم در هریک از بخش های تولید، انتقال و توزیع و اقدامات موثر در جهت حل عیوب شبکه و اتخاذ راهکارهای مناسب در برخورد با تهدیدات دشمن امری مهم و ضروری است. با توجه به اهداف و مطالب بیان شده، اهمیت شبکه انرژی برق از نگاه پدافند غیرعامل به منظور حفظ، تداوم و تامین این انرژی مهم در مواقع بحران و موردتوجه بودن این شبکه های زیرساختی برای کشور متخاصم و گروه های تروریستی انکارناپذیر است لذا هدف از نوشتن این مقاله تحلیل و بررسی 30 خاموشی سراسری جهان و ایران و بیان علل ایجاد آن و ارائه راهکارهای پدافند غیرعامل جهت جلوگیری از ایجاد خاموشی سراسری و برخورد سریع و مناسب جهت مقابله با اقدامات تروریستی و بالا بردن سطح قابلیت اطمینان شبکه سراسری برق ایران است.
زبان:
فارسی
صفحات:
43 تا 53
لینک کوتاه:
magiran.com/p1700115 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!