روش ترکیبی تشخیص و تصحیح خطا در حسگرهای دما در واحد هواساز بر اساس پردازش سیگنال حسگربا استفاده از مدل سخت افزار برنامه پذیر آنالوگ

چکیده:
سیستم های تهویه مطبوع بخش زیادی از کل انرژی مورد استفاده در یک ساختمان تجاری را مصرف می کنند. خطاها دراین سیستم می توانند منجر به اتلاف بیش از حد انرژی شوند. در این تحقیق یک روش تشخیص و تصحیح خطا در حسگر دمای یک واحد هواساز با استفاده از شبیه سازی سخت افزار برنامه پذیر آنالوگ بررسی شده است. در این مقاله یک روش ترکیبی تشخیص انواع خطاهای بایاس،‏ مقیاس،‏ دریفت،‏ نویز و ثابت در حسگرهای دما بررسی شده است. این روش شامل سه بخش می باشد که یک بخش مربوط به تشخیص خطاهای بایاس،‏ مقیاس و دریفت با استفاده از روش سری زمانی ،‏ بخش دیگر مربوط به تشخیص خطای نویز با استفاده از انحراف معیار نمونه ها و بخش آخر هم مربوط به تشخیص خطای ثابت با استفاده از یک رای گیر می باشد. روش پیشنهادی در تشخیص خطاهای نویز و دریفت بهتر از روش های پیشین عمل کرده و همچنین خطاهای با درجه خطای کمتر را به خوبی تشخیص می دهد. در روش پیشنهادی،‏ سیستم طوری طراحی شده است که با خطادار شدن یکی از حسگرها،‏ سخت افزار برنامه پذیر آنالوگ با تغییر وزن در فرآیند میانگین گیری باعث تصحیح خطا شده و سیستم می تواند به کار خود ادامه دهد. عملیات شبیه سازی سخت افزار برنامه پذیر آنالوگ و تغییر ساختار آن با استفاده از تغییر حالت اتوماتیک سوئیچ ها در محیط سیمولینک نرم افزار متلب انجام شده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
85
لینک کوتاه:
magiran.com/p1712702 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!