سازگاری سازمان ها با واقعیات جدید

نویسنده:
چکیده:
برای توصیف سازمان باید جانوری به نام آفتاب پرست را وصف کنیم،این جانور به جزء از دید هوا داران طبیعت ویچه مدرسه ای ها، موجودی زشت است،وجود آن کاکل، خارها یا تیغچه ها ،شکم ور قلمبیده و چشم های گرد دوار که هر کدام جداگانه می چرخند، جانور را به موجودی ترسناک بدل کرده است.آفتاب پرست می تواند سر طعمه و صیادیاهر دو،کلاه بگذارد وجان خود را نجات دهد.آفتاب پرست می تواند خودرا به صورت ساکن در آورد و اثر نور و دماء رنگ خود را عوض کند ،به بیان دیگر حیوان همیشه خود را با محیط سارگار می کند.

سازمان آینده : آفتاب پرست
سازمان آینده نیز،درست مثل آفتاب پرست باید دارای اندام هایی کاملا سازگار با محیط باشد. ظاهر و نمای سازمان،همانند درون آن باید بر اثر دگرگونی ها که بر سازمان بار می شود ، تغییر کند. باید هر روزه شاهد نتایج سازگاری سازمان ها با واقعیات جدید بود ،،سازمان باید تلاشکند تا بر تغییرات محیطی که در آن مشغول به کسب وکاراست پیشی بگیرد.مشتریان به طور روز افزون می خواهند سازمان مسئولیت های بیشتری را از جهت نتایج و پی امد های کلی وعمومی بپذیرد،زمانی مشتریان،قسمتی از راه حل مشکل خود را طلب می کردند،اما حالا انتظار دارند،سازمان دیک پارچه عمل کندسازمان آفتاب پرست پنج ویژگی بر جسته دارد:*نرمش پذیری زیاد،*تعهد نسبت به فرد، *استفاده بیشتر وبهتر از گروه، *حفظ وایجاد قابلیت های بارز ونیرومند وتنوع طلبی،گر چه در قرن حاضر سارمان های اندکی با ویژگی های کامل آفتاب پرست پیدا می شوند،اما با این همه، هم اکنون سازمان هایی وجود دارند که از بعضی از خصوصیات پنجگانه فوق بر خوردارند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
46
لینک کوتاه:
magiran.com/p1735513 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!