امکان سنجی پیاده سازی و اجرای زنجیره تامین سبز در سامانه آمادی یکی از سازمان های نظامی- انتظامی کشور

چکیده:
در دنیایی که به طور دائم در حال تغییر و تحول است، ضرورت بروز واکنش های مناسب از سوی سازمان ها اعم از خدماتی، تولیدی و صنعتی دوچندان شده است. مدیریت زنجیره تامین سبز به عنوان تحولی نوین در این حوزه، بهبود عملکرد زیست محیطی و اقتصادی را برای سازمان ها به ارمغان می آورد. با این رویکرد، پژوهش حاضر باهدف امکان سنجی پیاده سازی و اجرای زنجیره تامین سبز در سامانه آمادی یکی از سازمان های نظامی- انتظامی کشور انجام شد. پژوهش پیش رو از دید هدف کاربردی است؛ و ازنظر ماهیت و روش، پژوهشی توصیفی - پیمایشی به شمار می رود؛ برای جمع آوری داده های مولفه های تحقیق هم از پرسشنامه محقق ساخته برگرفته از ادبیات تحقیق بهره جسته شد. روش نمونه گیری در این تحقیق به صورت تصادفی ساده می باشد. جامعه آماری تحقیق 325 نفر از مدیران و کارکنان یکی از یگان های نظامی- انتظامی مستقر در مرکز می باشد که با توجه به تعیین حجم نمونه از روش کوکران، تعداد جامعه نمونه 176 نفر برآورد گردید. روایی ابزار سنجش با استفاده از روایی سازه و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ تایید شد. نتایج حاصل از تجزیه وتحلیل داده ها و مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد که سازمان موردمطالعه امکان پیاده سازی و اجرای مدیریت زنجیره تامین سبز را دارد. با توجه به سطح معناداری عوامل زنجیره توسط نرم افزار لیزرل، خرید سبز و مدیریت محیط داخلی به ترتیب بالاترین رتبه ها را دریافت نمودند. در پایان نیز پیشنهادهایی جهت بهبود در پیاده سازی و اجرای مدیریت زنجیره سبز ارائه گردید.
زبان:
فارسی
صفحات:
81 تا 112
لینک کوتاه:
magiran.com/p1736040 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!