تاریخ شفاعی به عنوان ابزاری کلاسی: یادگیری نظریه مدیریت در بررسی سیر توسعه سازمان

مترجم:
دکتر هوشنگ خسروبیگی، رویا چگینی
چکیده:
با مطالعه تاریخچه پیشرفت عملکرد پزشکان متخصص، دانشجویان قادر شدند اثرات مستقیم و شگفت انگیز متخصصان را در آینده سازمان ببینند و درک کنند که چگونه فرهنگ اولیه و استراتژی سازمان، گام های موفقیت های آینده را تنظیم کرده است. یافته های دیگر در مرور زمان شامل سیر گسترش ساختار سازمانی و سیستم انگیزشی، وضعیت کارکنان، سیاست های استخدامی و تاثیرات محیط بود. به علاوه استفاده از تاریخ شفاهی در کلاس ثابت کرد که تاریخ شفاهی یک راه موثر است تا تاریخ مدیریت را برای دانشجویان زنده کند. اگرچه این برنامه در جهت استفاده دانشجویان برای یادگیری طراحی شده است، اما پژوهشگران این طرح دریافته اند که این پروژه، تجربه یادگیری هیجان انگیزی را فراهم می کند که باعث پدید آمدن ایده چندین تحقیق جدید شده و راه های نوینی را برای کشف کردن بر سر راهشان قرار می دهد. این پروژه، تجربه یادگیری ارزشمندی برای دانشجویان بود زیرا به آن ها اجازه می داد توسط چشم های متخصص و باتجربه، دنیای واقعی را نظاره کنند. دانشجویان این فرصت را داشتند تا با افرادی فعال که رهبرانی موفق در دنیای کسب و کار بودند صحبت کنند. تاثیرات آنان برای دانشجویان به عنوان الگو کمک بسیار زیادی بود. علاوه بر این، تاریخ شفاهی این چنینی، اسنادی برجای می گذارد که می تواند توسط محققان، تاریخ شناسان و حتی خود سازمان برای سالیان زیاد موردتوجه قرار گیرد. این مقاله، روش شناسی تاریخ شفاهی را شرح داده و نحوه سازگار شدن این فرآیند با یادگیری کلاسی را توضیح می دهد. هدف از این مقاله توصیف چگونگی استفاده از تاریخ شفاهی برای تدریس به دانشجویانی است که درباره تاریخ مدیریت و اجرای روش های مدیریت در طول زمانی توسعه یک سازمان آموزش می بینند.
زبان:
فارسی
صفحات:
40 تا 59
لینک کوتاه:
magiran.com/p1744902 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!