بهره گیری از سلامت همراه جهت ارتقای پیش بینی بیماری های ژنتیکی و قلبی

پیام:
چکیده:
مقدمه
سلامت شخصی همراه، در حال تبدیل به یک حوزه در فناوری اطلاعات سلامت با رشد سریع است. کاربران سلامت شخصی همراه قادر به مدیریت اطلاعات سلامت خود و برقراری ارتباط با پزشکان متخصص جهت ارتقای کیفیت و کارایی مراقبت های بهداشتی هستند. امروزه پیشرفت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، همگام با اینترنت همراه، اتصال در هر زمان و در هر مکان در ارائه راه حل های مدرن مراقبت های بهداشتی نقش کلیدی دارند. علاوه بر این موارد، داده های مربوط به بیماری ژنتیکی، استثنایی برای مجموعه داده های سلامت نیستند. بنابراین الگوریتم مناسب و روش تحلیل داده های این حوزه، نیاز به طراحی دارد.
مواد و روش ها
هدف اصلی این تحقیق بررسی عوامل موثر بر کارایی اطلاعات پزشکی است. در این مقاله، تجزیه و تحلیل و ارزیابی بهترین الگوریتم های داده کاوی مورد استفاده در زمینه ی پزشکی و یک روش ترکیبی جدید برای پیش بینی خطر انتقال بیماری های ژنتیکی ارائه شده است. بدین منظور، بر اساس مطالعات خیلی دقیق از ادبیات علمی مربوط به بارداری و برنامه های کاربردی موجود در بازار، با 12 اقلام داده ای یک پرسشنامه تهیه شده است. اقلام داده شامل تقویم، بیماری های ژنتیکی و اطلاعات بیماری های قلبی و عروقی، عادات بهداشتی، شمارنده ها، یادداشت های روزانه، ویژگی های تلفن همراه، امنیت، پشتیبانی، پیکربندی و طراحی معماری می باشد.
نتایج
تلماتیک سلامت موضوعی رو به رشد و در حال تبدیل به یک پیشرفت بزرگ در زندگی بیماران، به خصوص در سالمندان، معلولین و افراد دارای بیماری های مزمن است. نتایج خوشه بندی بیماران با استفاده از خطر انتقال بیماری های ژنتیکی و بر اساس معیارهای شباهت در روش های انتقال بدست آمد. همچنین در این رابطه از یک درخت تصمیم نیز به منظور پیش بینی احتمال انتقال بیماری در یک فرد مبتلا با مشخصات مربوطه استفاده شد. از 300 نفر شرکت کننده در پژوهش، 92% از آنها به طور معمول استفاده شدند و 91% تلفن همراه داشتند. 99% مایل به دریافت مشاور سلامت همراه بودند و 79% یادآوری های دارویی همراه را ترجیح دادند. %65.2 اطلاعات خود را در مورد فشار خون، وزن، مصرف دارو و شیوه زندگی برای یک پزشک ارسال کردند. %81.9 به محرمانه بودن اطلاعات سلامت همراه اعتماد کردند، در حالی که %77.1 نگران حفظ حریم خصوصی اطلاعات خود بودند.
نتیجه گیری
سیستم سلامت همراه ارائه دهنده خدمات بهداشتی در هر زمان و در هر مکان غلبه بر موانع جغرافیایی، زمانی، و حتی موانع سازمانی را با هزینه های کم و مقرون به صرفه امکان پذیر می کند. این مطالعه وضعیت مدرن فناوری و سیستم سلامت تلفن همراه را بررسی نمود.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
150 تا 164
لینک کوتاه:
magiran.com/p1745838 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!