شاخص های کارکنان کلیدی مستعد فرماندهی و مدیریت در ناجا

نویسنده:
چکیده:
زمینه و هدف
شناسایی شاخص های کارکنان کلیدی و مستعد اولین گام فرآیند مدیریت استعدادها بوده و از آن جایی که ناجا به عنوان مهم ترین و اصلی ترین سازمان تامین کننده نظم و امنیت و آرامش عمومی در جامعه، باید از مستعدترین افراد در مشاغل فرماندهی و مدیریت انتظامی بهره ببرد، هدف این تحقیق شناسایی و اولویت بندی شاخص های افراد مستعد مشاغل فرماندهی و مدیریت در ناجا می باشد.
روش شناسی: تحقیق حاضر به روش آمیخته انجام، مطالعه کیفی از طریق مصاحبه در سطح ستاد فرماندهی ناجا انجام، نمونه گیری هدفمند بوده و با 13 نفر از فرماندهان و مدیران خبره و با تجربه که در زمینه مدیریت استعدادها دارای سابقه مدیریتی و علمی ارزنده ای بودند تا رسیدن به اشباع نظری مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام و یافته ها به صورت کدگذاری مورد تحلیل قرار گرفته است. در بخش کمی جامعه آماری پژوهش فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی بوده که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 125 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب و در زمان برگزاری نشست فصلی فرماندهان ناجا در تابستان 1396 با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی پرسشنامه بین آنان توزیع و جمع آوری و برای رتبه بندی مولفه ها و شاخص ها از آزمون فریدمن با استفاده از نرم افزار SPSS اقدام شده است .
یافته ها و
نتایج
نتایج تحقیق به شناسایی 106 شاخص و ویژگی برای افراد با استعداد کلیدی در راستای بکارگیری در مشاغل فرماندهی و مدیریت منجر شد. این شاخص ها در 4 تم اصلی شامل شاخص های شخصیتی، رفتاری، ارزشی و بینشی و مدیریتی مورد تحلیل و دسته بندی قرار گرفت که در این میان 33 شاخص ویژگی های شخصیتی، 35 شاخص ویژگی های رفتاری ، 12 شاخص ویژگی های ارزشی و بینشی و 26 شاخص ویژگی های مدیریتی را شامل می شوند.
زبان:
فارسی
صفحات:
141 تا 184
لینک کوتاه:
magiran.com/p1754360 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!