پیش نیازهای اجرای اعتباربخشی در بیمارستان

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
اعتباربخشی استراتژی مناسبی برای بهبود کیفیت، ایمنی و اثربخشی خدمات بیمارستانی است. سیستم اعتباربخشی بیمارستانی ایران به صورت دولتی و اجباری از سال 1391 شروع شد. هدف این پژوهش تعیین پیش نیازهای اجرای اعتباربخشی در بیمارستان های استان تهران بود.
مواد و روش ها
این مطالعه در سال 1395 با روش کیفی و از طریق مصاحبه های نیمه ساختار یافته با 72 نفر از مدیران سطوح مختلف 15 بیمارستان دانشگاهی، خصوصی، تامین اجتماعی، نظامی و خیریه استان تهران انجام شد. بیمارستان ها به صورت هدفمند از بین بیمارستان های استان تهران انتخاب شدند. تحلیل داده ها به روش تحلیل محتوایی انجام شد.
نتایج
پایلوت اجرایی استانداردهای اعتباربخشی قبل از ابلاغ به بیمارستان ها، آموزش مدیران و کارکنان در زمینه اجرای استانداردهای اعتباربخشی، تامین منابع مورد نیاز برای اجرای اعتباربخشی، اختصاص زمان کافی و در نظر گرفتن مکانیزم های انگیزشی برای اجرای استانداردهای اعتباربخشی در بیمارستان ها از پیش نیازهای اصلی اعتباربخشی بیمارستانی است. عدم تامین این الزامات و پیش نیازها منجر به بروز چالش های زیادی برای مدیران و کارکنان بیمارستان ها به هنگام اجرای اعتباربخشی شد.
نتیجه گیری
تامین پیش نیازها و الزامات اعتباربخشی توسط وزارت بهداشت و معاونت درمان دانشگاه ها قبل از ابلاغ اعتباربخشی به بیمارستان ها منجر به تسهیل اجرای اعتباربخشی در بیمارستان ها و در نهایت منجر به بهبود کیفیت، ایمنی و اثربخشی خدمات بیمارستان ها خواهد شد.
زبان:
فارسی
صفحات:
43 تا 56
لینک کوتاه:
magiran.com/p1756927 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!