اثر هم افزایی آمونیوم پلی فسفات و مونت موریلونیت آلی اصلاح شده بر خواص تاخیراندازی شعله و اسفنجی شدن زیست کامپوزیت پلی اتیلن پرچگالی-پودر پوست گردو

چکیده:
اثر هم افزایی مونت موریلونیت آلی اصلاح شده (OMMT) و آمونیوم پلی فسفات (APP) بر بهبود پایداری گرمایی و تاخیراندازی شعله زیست کامپوزیت پلی اتیلن سنگین-پودر پوست گردو (HDPE/WSP) با استفاده از آزمون های شاخص حدی اکسیژن (LOI)، گرما وزن سنجی (TGA) و گرماسنجی مخروطی بررسی شد. داده های حاصل از آزمون شاخص حدی اکسیژن اثر هم افزایی OMMT برAPP را نشان می دهد، به طوری که در نمونه دارای 9phr از OMMT و 15phr از APP شاخص حدی اکسیژن به %28 رسید. براساس نتایج آزمون گرماوزن سنجی تجزیه تمام مواد در دو مرحله انجام شد. اضافه کردن APP و OMMT فرایند تجزیه در مرحله اول را تسریع کرده و زغال باقی مانده بیشتری تولید کرد. فرایند تجزیه مرحله دوم نیز در دمای بیشتری انجام شد. این افزایش دما را می توان ناشی از اثر OMMT و APP در ایجاد لایه ای از زغال دانست که مانع از انتقال گرما و جرم بین سطح و پلیمر مذاب شده و در نتیجه تاخیراندازی شعله زیست کامپوزیت افزایش می یابد. با اضافه شدن APP و OMMT و درپی آن تشکیل لایه زغال HRR و MLR نیز کاهش یافت. اسفنج های میکروسلولی زیست کامپوزیت HDPE/WSP به روش ناپیوسته و با استفاده از نیتروژن به عنوان عامل دمش تولید شدند. اندازه سلول ها و چگالی نسبی زیست کامپوزیت تابع قوی از محتوای APP و OMMT و شرایط عملیاتی بودند. با افزایش محتوای APP در زیست کامپوزیت چگالی نسبی کاهش و سپس افزایش یافته و اندازه سلول ها افزایش یافت. با اضافه شدن OMMT اندازه سلول ها کاهش و چگالی نسبی افزایش پیدا کرد. با افزایش دما و فشار اشباع چگالی نسبی کاهش یافت.
زبان:
فارسی
صفحات:
299 تا 310
لینک کوتاه:
magiran.com/p1761568 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!