پیوندزنی زنجیرهای پلی استیرن به لبه نانولایه های گرافن به روش پیوندزنی از میان با استفاده از پلیمرشدن انتقال زنجیر افزایشی- جدایشی بازگشت پذیر

چکیده:
نانولایه های گرافن با لبه عامل دارشده با زنجیرهای پلی استیرن به روش، پیوندزنی از میان و پلیمرشدن افزایشی-جدایشی برگشت پذیر (RAFT) تهیه شد. بدین منظور، ابتدا عامل اصلاح کننده با پیوند دوگانه (MD) تهیه شد. پس از اصلاح لبه گرافن اکسید (GO) با دو مقدار متفاوت از MD و تهیه گرافن های اصلاح شده با مقدار کم MD (LFG) و زیاد MD (HFG)، پلیمرشدن RAFT درجا برای پیوندزنی زنجیرهای پلی استیرن به لبه نانوصفحه ها با دو چگالی پیوند متفاوت به کار گرفته شد. آزمون طیف سنجی زیرقرمز نشان داد، اصلاح کننده MD و زنجیرهای پلی استیرن بر لبه نانولایه ها پیوند خورده اند. رنگ نگاری گازی نشان داد، درصد تبدیل با افزایش مقدار گرافن اصلاح شده و نیز مقدار چگالی پیوند (CD) کاهش می یابد. متوسط عددی وزن مولکولی و شاخص پراکندگی با استفاده از روش رنگ نگاری ژل تراوایی بررسی شد. با افزایش مقدار گرافن اصلاح شده، وزن مولکولی زنجیرهای اتصال یافته کاهش و شاخص چندتوزیعی (PDI) آن ها افزایش یافت. با افزایش چگالی پیوند، وزن مولکولی کاهش یافته و PDI تغییر چندانی نمی کند. آزمون گرماوزن سنجی نشان داد، مقدار باقی مانده در دمای 600C برای LFG و HFG به ترتیب برابر با 45/1 و %46/8 بود. با افزایش چگالی پیوندی، مقدار تخریب مربوط به پلی استیرن افزایش و با افزایش مقدار گرافن کاهش یافت. نتایج پراش پرتو X برای بررسی فاصله بین صفحه های گرافن در اثر اصلاح به کار گرفته شد. تصاویر میکروسکوپی الکترونی پویشی و عبوری نشان داد، وضوح صفحه های گرافن با اکسایش و پوشش با زنجیر پلی استیرن از بین رفته است.
زبان:
فارسی
صفحات:
351 تا 363
لینک کوتاه:
magiran.com/p1761572 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!