برون سپاری امن تطبیق الگو برپایه مفهوم bit-parallel

چکیده:
برون سپاری امن برای توسعه استفاده از سرویس های ابری یک ضرورت انکارناپذیر است. هر چند تاکنون چندین راه حل برای برون سپاری هر تابعی ارایه شده ولی یک راه حل بهینه نیازمند استفاده از ویژگی های ساختاری توابع و ایجاد پروتکل های خاص-منظوره است. در این مقاله، مساله برون سپاری امن تطبیق الگو را در نظر گرفته ایم. راه حل ارایه شده برپایه الگوریتم Bit-Parallel Shift-ADD طراحی شده است. ویژگی های این الگوریتم سنتی غیرامن تطبیق الگو ساختار ارایه شده را، بدون این که هیچ اطلاعات غیربدیهی فاش شود، قادر به جستجو در متن محرمانه برون سپاری شده می کند. بر این اساس، به پروتکلی دست یافته ایم که علاوه بهینگی تعداد دور قادر است کاراکترهای بدون اهمیت در الگو را نیز پشتیبانی کرده و برای محاسبه فاصله همینگ نیز به کار گرفته شود. از آن جا که هیچ گونه نشت اطلاعات غیر بدیهی برای طرف پردازش کننده وجود ندارد، پروتکل ارایه شده از نظر پیچیدگی ارتباطی بهینه نیست. هر چند، تکنیک های کارآمدی را پیشنهاد کرده ایم که با برون سپاری رمزگشایی امکان دستیابی به بهینگی ارتباطی را نیز فراهم می کند. امنیت پروتکل ارایه شده در مقابل دشمنان شبه درستکار اثبات شده است. سپس، نشان داده ایم که چگونه بدون کاهش کارایی، ساختار ارایه شده قادر است محرمانگی ورودی و خروجی متن، الگو، و مکان های تطبیق را نیز فراهم کند.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
14 تا 23
لینک کوتاه:
magiran.com/p1763360 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!